Tuesday, July 14, 2015
ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ၊ သမၼတအိမ္ေတာ္၊ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု၊ ပါတီဌာနခ်ဳပ္ ႐ံုးခန္းအခ်ဳိ႕ႏွင့္ လူဦးေရ သန္းဂဏန္းမွ်ေလာက္ က်န္ရွိေနလွ်င္ ေတာ္ၿပီလား ?
ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ၊ သမၼတအိမ္ေတာ္၊ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု၊ ပါတီဌာနခ်ဳပ္ ႐ံုးခန္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ လူဦးေရ သန္းဂဏန္းမွ်ေလာက္ က်န္ရွိေနလွ်င္ ေတာ္ၿပီလား? ဤေမးခြန္းမွာ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ေမးခြန္း ျဖစ္သည္။ မေမးျမန္းသင့္။ သို႔ေသာ္ ဤေမးခြန္းကို ေမးျမန္းရျခင္း၏ အေၾကာင္းျပခ်က္အျဖစ္ နယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈ ျပႆနာရပ္အခ်ိဳ႕ကို ထုတ္ႏုတ္ ၫႊန္းျပလိုသည္။
တပ္မေတာ္အစိုးရ တာဝန္ယူေနဆဲ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ လဆန္းပိုင္းတြင္ ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေရျပင္ပိုင္နက္ အျငင္းပြားမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ပင္လယ္ျပင္ ေရပိုင္နက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံတကာခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ နတ္ျမစ္၏ထိပ္တြင္ တည္ရွိၿပီး ျမန္မာ့ကမ္း႐ိုးတန္းႏွင့္ ပိုနီးသည့္ စိန္႔မာတင္ကြၽန္း (ျမန္မာအေခၚ အုန္းကြၽန္း) ကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္္ငံပိုင္ ကြၽန္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရသည္။ ေရျပင္ဧရိယာ စတုရန္း ကီလိုမီတာ တစ္သိန္းေက်ာ္ကို လက္လႊတ္ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည္။
တပ္မေတာ္ ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းမ်ား ပါဝင္ေသာ ေ႐ြးေကာက္ခံ အရပ္သားအစိုးရေခၚ အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွ စတင္ကာ ျမန္မာ-အိႏၵိယ နယ္နိမိတ္ထိစပ္ရာ ကေဘာ္ခ်ိဳင့္ဝွမ္း ေဒသတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပိုင္နက္အျငင္းပြားမႈ ျဖစ္ေပၚေနခဲ့သည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ နယ္နိမိတ္ မွတ္တိုင္မ်ားကို အိႏၵိဘက္က ေနရာေ႐ႊ႕ေျပာင္း စိုက္ထူျခင္း၊ ျမန္မာ့ပိုင္နက္ နယ္ေျမအတြင္း အိႏၵိယေက်း႐ြာမ်ား တည္ေဆာက္ ေနထိုင္လာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုနယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈတြင္ အိႏိၵယဘက္က အေလွ်ာ့မေပးသည့္အျပင္ ျမန္မာဘက္ကလည္း ေလ်ာ့ရဲစြာ တုံ႔ျပန္ေနမႈေၾကာင့္ နယ္ေျမဆံုး႐ံႈးရမည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ားကို ခံစား ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။
ထို႔အျပင္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း မူဆယ္ၿမိဳ႕ရွိ နယ္နိမိတ္ မွတ္တိုင္ S78-1 ႏွင့္ S79 အၾကားႏွင့္ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕ရွိ S62-1 ႏွင့္ S63 အၾကား တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ႏွင့္ နယ္စပ္သြယ္တန္းမႈမ်ား မရွင္းလင္းမႈေၾကာင့္ဟု ဆိုကာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေမလအတြင္း၌ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ႏွစ္ဖက္ ေဒသခံမ်ားအၾကား တင္းမာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ အဆိုပါ တင္းမာမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္မ်ဥ္း ျပန္လည္ ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ျမန္မာဘက္က နယ္ေျမဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား ရွိေနသည္ဆိုသည့္ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို ရွင္းလင္းစြာ ျငင္းဆုိခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ႏွစ္ႏုိင္ငံမွတ္တုိင္မ်ား ယာယီ ျပန္လည္စိုက္ထူ သြားမည္ဟုသာ ရွင္းလင္းခဲ့သည္။ နမ့္ခမ္းရွိ ျမန္မာဘက္မွ ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကားေနသည့္အတိုင္း တ႐ုတ္ဘက္က နယ္နိမိတ္ မွတ္တိုင္မ်ားကို ျမန္မာပိုင္နက္မ်ားအထိ ေက်ာ္လြန္ကာ တိုးခ်ဲ႕စုိက္ထူထားျခင္း ရွိ၊ မရွိ အေပၚ၌လည္း ေ႐ြးေကာက္ခံ အရပ္သား အစိုးရအေနႏွင့္ ရွင္းလင္းစြာ တုံ႔ျပန္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ထက္တြင္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ သတင္းမီဒီယာမ်ား အေနႏွင့္ မည္သည့္ အေရးအရာတြင္မွ် လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆိုလႈပ္ရွားခြင့္ မရခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ေနခဲ့ၾကရသည္။ ထို႔အတြက္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ အျငင္းပြားကာ ဆံုး႐ံႈး လက္လႊတ္ခဲ့ရေသာ ေရျပင္နယ္နိမိတ္ ကိစၥသည္ တပ္မေတာ္ အစိုးရအေပၚ၌သာ လံုးဝ တာဝန္ရွိေသာ ကိစၥရပ္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။
ယခု ေ႐ြးေကာက္ခံ အရပ္သားအစိုးရသစ္ လက္ထက္၌မူ အဆိုပါ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနႏွင့္ ယခင္ကကဲ့သို႔ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ေနၾကရသည္ မဟုတ္။ ေရလာေျမာင္းေပး အဆင့္ထက္ပင္ ပိုလြန္စြာ ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ လႈပ္ရွားခြင့္ ရေနၾကသည္မွာ မ်က္ျမင္ပင္ ျဖစ္သည္။ အရပ္သား အစိုးရသစ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း တူတာေတြ တြဲလုပ္မည္၊ မတူတာေတြ ခြဲလုပ္မည္ဟု ထင္ထင္ရွားရွားပင္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသည္။
သို႔ႏွင့္တိုင္ ယခု ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ျမန္မာ-အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ-တ႐ုတ္ နယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အရပ္သား အစိုးရသစ္ ကိုယ္တိုင္က တက္တက္ႂကြႂကြ ထက္ထက္သန္သန္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရွိ ကာကြယ္ ေျဖရွင္းေနသည္ဟု မထင္ျမင္ မခံစားရသည္မွာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ရဟန္းေတာ္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား အေနႏွင့္လည္း ဤပိုင္နက္ နယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈမ်ားအေပၚ လႊတ္ေတာ္၌ ေမးျမန္းျခင္း၊ တိုက္တြန္း ေတာင္းဆိုျခင္း၊ ထဲထဲဝင္ဝင္ သံုးသပ္ေျပာဆိုျခင္း၊ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ျခင္း စသည္တို႔ကို မျပဳမမူ ေနရက္ႏိုင္ၾကေပသည္။ ဤသည္မွာ ပို၍ပင္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းလွ၏။
ထိုသို႔ ေျပာလာေခ်ေသာ္ အဆိုပါ အရပ္သား အစိုးရသစ္သည္ လည္းေကာင္း၊ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ရဟန္းေတာ္ အသင္းအဖြဲ႕ မ်ားသည္လည္း တံု႔ျပန္ေျဖဆိုစရာ ဆင္ေျခဆင္လက္ အမ်ားအျပားျဖင့္ အဆင္သင့္ ရွိေနၾကေပလိမ့္မည္။ ေ႐ြးေကာက္ခံ အရပ္သား အစိုးရအဖြဲ႕က “မိမိတို႔ အစိုးရအေနႏွင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရး မူအတြင္းမွ သံတမန္ေရး နည္းလမ္းျဖင့္ မိတ္ဝတ္မပ်က္ သိုသိုသိပ္သိပ္ ေစ့စပ္ေျဖရွင္းလ်က္ ရွိပါသည္” ဟု ေျဖမည္ထင္၏။
အာဏာရ အရပ္သား အစိုးရအဖြဲ႕၏ ပါတီႀကီးအေနႏွင့္မူ လာမည့့္ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲဆႏၵနယ္ အမ်ားစုမွ အႏိုင္ရရွိကာ မိမိတို႔ ပါတီကသာလွ်င္ လႊတ္ေတာ္တြင္း စိုးမိုးမႈရရွိၿပီး အစိုးရ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေရးကို လည္းေကာင္း၊ ပါတီတည္ေဆာက္ေရး ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ပါတီဝင္ဦးေရ ပါတီ ေထာက္ခံသူဦးေရ တိုးတက္လာေစေရးကို လည္းေကာင္း အကြက္ခ်၍ အေလးအနက္ ေဆာင္႐ြက္ေနပါသည္။ ၂၀၁၅ အလြန္တြင္ မိမိတို႔ပါတီက ဆက္လက္အာဏာ ရရွိထားမွသာ တိုင္းျပည္ အေျခအေန တည္ၿငိမ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ အေ႐ြ႕ကို ဆက္လက္ပံုေဖာ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွ လြဲ၍ က်န္အေရးအရာမ်ားကို ဂ႐ုစိုက္ႏိုင္ဦးမည္ မဟုတ္ပါ” ဟု ေျဖေလမည္လား မသိ။
အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္ေဆာင္မ်ား၊ ပါတီ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကမူ “ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္သာ ပဓာနက်ေသာ ႏိုင္ငံေရး ကိစၥႀကီး ျဖစ္ပါသျဖင့္ ယင္းအတြက္ကိုသာ အာ႐ံုစိုက္ တြန္းအား ေပးေနရပါသည္။ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ လိုသည္မွာလည္း ယခု ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒသည္ ဒီမိုကေရစီႏႈန္းစံ တန္ဖိုးမ်ားႏွင့္ မညီၫြတ္ဘဲ ျပည္သူ႔အာဏာသည္ ျပည္သူ႔ဆီမွာ မရွိေသးေသာ အေျခခံဥပေဒသာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္သူ႔အာဏာကို ျပည္သူ႔ထံေမွာက္သို႔ အျပည့္အဝ အပ္ႏွင္းႏိုင္ပါရန္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ခြင့္ရရွိေရး နည္းလမ္းကိုသာ အာ႐ံုစိုက္ ရွာေဖြေနပါသည္။ ထို႔ျပင္ အဆိုပါ နယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈ ကိစၥရပ္မွာ အာဏာလက္ရွိ အစိုးရခ်င္း ေျပာဆို ေျဖရွင္းရမည္သာ ျဖစ္ပါ၍ မိမိတို႔ အေနႏွင့္ အေရးပါပါ အရာေရာက္ေရာက္ ေျပာဆိုပိုင္ခြင့္ရွိေနသည္ မဟုတ္ပါ” ဟု ေျဖၾကမည္ထင္၏။
တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကား “မိမိတို႔ အေနျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ အဆံုးသတ္ႏိုင္ေရး၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ အျပည့္အဝ ရရွိေသာ စစ္မွန္သည့္ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေပၚထြန္းေရးတို႔အတြက္ ႏိုင္ငံေရး နည္းလမ္းျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ အေျဖရွာလ်က္ ရွိၾကပါသျဖင့္ ထိုနယ္နိမိတ္ ကိစၥရပ္အေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးရန္ အခ်ိန္မလံုေလာက္ပါ” ဟု ေျဖေကာင္း ေျဖၾကလိမ့္မည္။
အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနႏွင့္မူ “ကြၽန္ေတာ္တို႔၊ ကြၽန္မတို႔ အဖြဲ႕မ်ားရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က စစ္မွန္ေသာ လူ႔အခြင့္အေရး၊ အမ်ိဳးသမီး အခြင့္အေရး၊ လိင္တူမ်ား အခြင့္အေရးေတြ ရရွိဖို႔နဲ႔ လူ႔အခြင့္ အေရးစံႏႈန္းနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ ဥပေဒမ်ား မျပ႒ာန္းႏိုင္ေအာင္ ကန္႔ကြက္ ဆန္႔က်င္ေရးတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ကို ဦးစားေပးၿပီး သမၼတနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခြင့္ရဖို႔၊ လႊတ္ေတာ္အထိ သက္ေရာက္မႈ ရွိေစဖို႔ စတာေတြကို ဦးစားေပးေနရတာမို႔ ဒီနယ္နိမိတ္ ကိစၥကို ဦးစား မေပးႏိုင္ေသးတာပါ” ဟု ေျဖၾကလိမ့္မည္။
အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက “ဦးပဥၥင္းတို႔ အေနနဲ႔က ဝံသာႏုရကၡိတ တရား ထြန္းကားေရးနဲ႔ မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒေလးရပ္ ေပၚထြန္းေရးကို ပဓာန ဦးတည္ခ်က္ထားၿပီး ဘာသာေပါင္းစံု ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ယွဥ္တြဲေနထိုင္ႏိုင္ေရးကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္ ေနၾကပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္လည္း ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမ်ား အၾကမ္းဖက္ အဓမၼျပဳက်င့္မႈ ခံေနၾကရတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရွိလာေအာင္ ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပေနရတာလည္း ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဟိုမီဒီယာ ဒီမီယာေတြရဲ႕ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း ဆန္ဆန္ တင္ျပမႈေတြအေပၚ အခါအားေလ်ာ္စြာ ႐ႈတ္ခ်ခ်က္ ထုတ္ျပန္ရတာမ်ိဳး၊ အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္အျဖစ္ စာရင္းသြင္း သတ္မွတ္ ေပးရတာမ်ိဳးေတြကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ၾကရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ႏိုင္တဲ့ ဝန္ေလာက္ကိုပဲ ထမ္းႏိုင္တာမို႔ အဲဒီနယ္နိမိတ္ ကိစၥကို ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုဖို႔ မေလ်ာ္ဘူး ထင္ပါတယ္” ဟု အေၾကာင္းျပန္ေကာင္း ျပန္ၾကမည္။
ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း တရားဝင္ တစ္ခုတည္းေသာ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းႀကီး၏ အထြတ္အထိတ္ ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕သည္ကား “ဘုန္းႀကီးတို႔အေနနဲ႔ သံဃာ့ကိစၥ သံဃာ ေဆာင္႐ြက္ဆိုတဲ့ မူအရ ဓမၼဝိနယနဲ႔အညီ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္း တည္တံ့ ျပန္႔ပြားေရး အတြက္ကိုသာ ေဆာင္႐ြက္ၾကပါတယ္။ သံဃာထု အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အဓိက႐ုဏ္း ေလးပါးနဲ႔ ေက်ာင္းပိုင္ဆိုင္မႈ အျငင္းပြားတဲ့ ဝိဝါဒါဓိက႐ုဏ္းေတြကို ဓမၼဝိနယနဲ႔အညီ ဓမၼစက္နဲ႔ ေျဖရွင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးေနၾကရပါတယ္။ ဒီႏွစ္ပိုင္းမွာဆိုရင္ ထူးထူးျခားျခားပဲ ေက်ာင္းပိုင္ဆိုင္မႈ အျငင္းပြားတဲ့ ကိစၥတစ္ခုမွာ မဟာနာယက အဖြဲ႕ကိုယ္တိုင္က တရားလို ေနရာကေန ေျဖရွင္းေနရတာမ်ိဳး ႀကံဳလာခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းက တရားလို တာဝန္ေရာ အႀကီးအကဲ တာဝန္ေရာ ရွိလာၿပီဆိုေတာ့ ပိုၿပီးဝန္ပိလာတယ္။ အဲဒီမွာ အာဏာစက္ အကူအညီကို နည္းလမ္းတက် ယူလိုက္ႏိုင္လို႔ အင္မတန္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈႀကီးကို တားဆီးလိုက္ႏိုင္တာပါ။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ နယ္စပ္ကေန သကၤန္းဝတ္ခိုးဝင္ လက္နက္ေတြစုၿပီး အၾကမ္းဖက္ၾကမယ့္ အႏၲရာယ္ႀကီးကို ႀကံဳၾကရေတာ့မလို႔။ အဲဒါကလည္း ဘုန္းႀကီးတို႔ရဲ႕ မ်က္ျမင္ဒိ႒ဓမၼ သိရတဲ့ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ႔ေလ။ ဘုန္းႀကီးတို႔ မ်က္စိမိွတ္ၿပီး ယုံၾကည္ရတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းက တင္ျပခ်က္ေပါ႔။ အဲဒီလိုပါပဲ။ ေျဖရရွင္းရ ေဆာင္႐ြက္ရတာေတြ မ်ားလြန္းေတာ့ အားလံုးကို အာ႐ံုမစိုက္ႏိုင္ဘူးေလ။ မႏွစ္ကဆို ပထမျပန္နဲ႔ ဓမၼာစရိယ စာေမးပြဲေတြမွာ ေမးခြန္း ေပါက္ၾကားတာမ်ိဳးေတာင္ ျဖစ္သြားခဲ့ဖူးရဲ႕။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ကေတာ့ သံဃာ့ကိစၥ သံဃာေဆာင္႐ြက္ဆိုတဲ့ မူနဲ႔ သာသနာေရး သက္သက္ကိုသာ ေဆာင္႐ြက္သြားမွာပါ။ နယ္နိမိတ္ အျငင္းပြားမႈ ဆိုတာမ်ိဳးက သံဃာ့ကိစၥ သာသနာကိစၥ မဟုတ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာ လူအာဏာပိုင္မ်ားကပဲ ေျဖရွင္းရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးတို႔က ထင္ျမင္ခ်က္ တိုက္တြန္းခ်က္ ေပးစရာ မရွိပါဘူး” ဟု ေျဖေတာ္မူမည္ထင္၏။
အဆိုပါ အေျဖစကားမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူတို႔၏ တိုက္႐ိုက္ အေျဖစကားမ်ား မဟုတ္ၾက။ အတၱေနာမတိ ေတြးထင္ခ်က္သာျဖစ္၍ လြဲေကာင္းလြဲမည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အတြင္းရွိ အဖြဲ႕အစည္း အရပ္ရပ္တို႔သည္ မိမိ သန္ရာသန္ရာကိုသာ ဦးတည္ခ်က္ထား၍ လႈပ္ရွား ေနၾကသည္ကိုကား အထင္အရွား ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ ဤအခ်က္ကပင္ အလြန္ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းေသာ အားနည္းခ်က္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ‘တူတာေတြ တြဲလုပ္၊ မတူတာေတြ ခြဲလုပ္’ ဟု ႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ ပံုစံသစ္ကို တလွတပႀကီး မစားရ ဝခမန္းႀကီး ခ်ျပခဲ့ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ က်င့္သံုးျဖစ္ပါရဲ႕လား ဆိုသည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္ေနသည္။ တကယ္တူေသာ အေရးအရာမ်ားတြင္ တစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္မ်ား တစ္ဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လိုလိုလားလား ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ ေပးပါသလား၊ မိမိတို႔သာလွ်င္ ဦးေဆာင္ဦး႐ြက္ ျပဳသူအျဖစ္ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္သြားမည္။ အျခားသူမ်ားအား ေနရာမေပးလိုေသာ အသိအမွတ္ မျပဳလိုေသာ ငါ႔နန္းငါထိုင္ မခိုင္က်ိဳးက်ိဳး အတြင္းစိတ္ အခံရွိေနလွ်င္ ထိုႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ ပံုစံသစ္မွာ အသက္ဝင္မည္ မဟုတ္ေပ။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ‘သူတို႔ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ အေရးအရာက်မွ လာေရာက္ခယသည္။ သူတို႔ နာမည္ေကာင္းရဖို႔ ငါတို႔က လက္လွ်ိဳတီးသမား အျဖစ္မခံႏိုင္။ သူတို႔ မ်က္ျဖဴဆိုက္ေလ ငါတို႔ အကြက္ဆိုက္ေလမို႔ တြဲမလုပ္ႏိုင္’ ဆိုသည့္ စိတ္အခံရွိေနလွ်င္ ထိုႏိုင္ငံေရး ယဥ္ေက်းမႈ ပံုစံသစ္မွာ အသက္ဝင္မည္ မဟုတ္ေပ။
စင္စစ္ ျဖစ္သင့္သည္မွာ အာဏာရအစိုးရ၊ အာဏာရပါတီႏွင့္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ဆန္႔က်င္ေသာ တူ႐ူခ်က္မ်ား ရွိေနၾကသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အသင္းအပင္းမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၊ ပိုင္နက္နယ္ေျမ၊ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနေသာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် နီးနီးကပ္ကပ္ လက္တြဲ ေဆာင္႐ြက္တတ္ေသာ အေလ့အထကို ေမြးျမဴသင့္လွသည္။ အတၱဗဟိုျပဳမႈႏွင့္ မာနတံခြန္ထူမႈကို ေခတၱခဏျဖစ္ေစ ခ်ိဳးႏွိမ္၍ တေပါင္းတစည္းတည္း ရွိသင့္လွသည္။ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အေနႏွင့္ ‘မတူညီေသာ ကိုယ္ပိုင္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ ေနၾကရသျဖင့္ ....’ ဟု အေၾကာင္းမျပသင့္။ အားလံုး ကိုယ္စီတို႔၏ Capacity သည္ ထို႔ထက္မက ရွိသည္မွာ ယံုမွားဖြယ္ပင္ မရွိေခ်။
ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၊ ပိုင္နက္နယ္ေျမ၊ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနေသာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ စိတ္၀င္တစား တက္တက္ႂကြႂကြ ရွိသင့္လွသည္။ အနည္းဆံုးအဆင့္ ‘မိမိတို႔အေနႏွင့္ တူညီေသာ သေဘာထားအျမင္ ရွိသည္။ တူညီေသာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ ရွိသည္’ ကို ထုတ္ေဖာ္ျပသျခင္းမွ်ေလာက္ကိုမူ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္လွ၏။ တစ္ဖက္တြင္လည္း အာဏာရ အစိုးရအေနႏွင့္ မိမိအဖြဲ႕အစည္း အတြင္း၌ ရရွိထားေသာ အစိုးတရရွိမႈကို မစြန္႔မလႊတ္ ဖက္တြယ္ ထားလိုေသာ၊ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား အုပ္စုအက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ သက္ဆိုင္လာလွ်င္ အရာရာကို ထိုးေကြၽးခ်ေကြၽး လိုေသာ၊ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ရန္ျဖစ္ေစ ေရွ႕မတက္ ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ေစ ဟန္႔တားေနေသာ ပံုစံေဟာင္း အေလ့အထေဟာင္း ရွိေနသူမ်ား၏ လႊမ္းမိုးမႈ ဖက္တြယ္မႈတို႔မွ လြတ္ကင္းေအာင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ႐ုန္းထြက္သင့္လွသည္။
သို႔မဟုတ္ေခ်ေသာ္ မေဝးလွေသာ အနာဂတ္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ား အတြင္းမွာပင္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံကေလး အဆင့္သို႔ ေလ်ာက် နိမ့္ပါးသြားဖြယ္ ရွိသည္။ ‘မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံ၊ သမၼတအိမ္ေတာ္၊ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု၊ ပါတီဌာနခ်ဳပ္ ႐ံုးခန္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ လူဦးေရ သန္းဂဏန္းမွ်ေလာက္ က်န္ရွိေနလွ်င္ ေတာ္လွပါၿပီ’ ဟု သေဘာထားႏိုင္ပါသလား၊ ထိုသို႔ သေဘာထား ႏိုင္ပါမူ ကိစၥမရွိေခ်၊ ေျပာဖြယ္မလိုေခ်။
ထိုသို႔ သေဘာမထားႏိုင္ပါမူ ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ၊ ပိုင္နက္နယ္ေျမ၊ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေနေသာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် နီးနီးကပ္ကပ္ လက္တြဲ ေဆာင္႐ြက္တတ္ေသာ အေလ့အထ၊ အားလံုးက စိတ္ဝင္တစား ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္တတ္ေသာ အေလ့အထကို ေမြးျမဴသင့္လွၿပီဟု တိုက္တြန္းလိုရင္း ျဖစ္သည္။
ရ႒ပါလ
၁၈၊ ၇၊ ၂၀၁၄၊ တနဂၤေႏြေန႔။
(နယ္နိမိတ္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာကို Eleven Media Group ၏ Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ တင္ျပထားေသာ ‘ျမန္မာ့ပိုင္နက္ေတြ ဆံုး႐ံႈးေနၿပီလား’ သတင္းေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ကိုးကားသည္။)
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/2649-npt