Tuesday, July 14, 2015
အသိမ္းအျမန္း တတ္ပါေစ
“အေရးယူေခ်ေသာ္ ငါ အသိမ္းအျမန္း မတတ္၍ ႐ိုင္းပ်သည္”ဟု သူတကာ အျပစ္ဆိုလိမ့္မည္။
အဆိုပါစကားကို ႏႈတ္မွ ကိုယ္တိုင္ဖြင့္ဟ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးသူမွာ သက္ဦးဆံပိုင္ေခတ္ ဘုရင္တစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရင္၏ အမည္မွာ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာဟု ထင္ရွားၿပီး သူေရးဖြဲ႔ခဲ့ေသာ ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ ကာခ်င္းကဗ်ာသည္ ယေန႔တိုင္ပင္ ျမန္မာစာေပနယ္၌ မကြယ္မေပ်ာက္ က်န္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ျမင္စိုင္းေရႊျပည္ ကဗ်ာႏွင့္ အဆိုပါ စကားရပ္တို႔သည္ သက္ဦးဆံပိုင္ေခတ္က ဘုရင္တစ္ပါး၏ စာေပလက္ရာႏွင့္ ႏႈတ္ထြက္စကားဟု ဆိုရပါမည္။ စာေပလက္ရာႏွင့္ ႏႈတ္ထြက္စကားတို႔က က်န္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း ပုဂံေခတ္မွသည္ ကုန္ေဘာင္ေခတ္ ကုန္သည့္တိုင္ေအာင္ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တစ္ခုတည္းေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အျဖစ္ ထြန္းကားရွင္သန္ခဲ့သည့္ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္ကမူ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့ပါၿပီ။
ယေန႔ ျမန္မာတို႔၏ ေခတ္သည္ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သည္လည္း သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ “ျပည္သူသာ အမိ ျပည္သူသာ အဖ”ဟု ဝန္ခံလ်က္ အာဏာအရပ္ရပ္ သည္ ျပည္သူ႔ထံမွ ဆင္းသက္ေသာ ျပည္သူအေျချပဳေခတ္ ျဖစ္လာပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သည္လည္း ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္တို႔ျဖင့္ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္သို႔ ဦးတည္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါၿပီ။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ က်င္းပခဲ့ေသာ ၂၀၁၀ ႏိုဝင္ဘာလ အေထြအေထြေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္မ်ားအရ ၂၀၁၁ မတ္လ (၃၀) ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ေသာ အရပ္သားအသြင္ေျပာင္း အစိုးရသစ္က ဤအေျပာင္းအလဲကို စတင္႐ုပ္လံုးေဖာ္ခဲ့သည္ဟု ဆိုရပါမည္။
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ အုပ္စိုးသူအစိုးရဆိုသည္မွာ အာဏာရွင္မ်ား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြးျပဳ၍ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရသည့္ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္ဟု ဝန္ခံလာခဲ့ၿပီး ျပည္သူအေျချပဳေခတ္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဆီသို႔ ပီပီျပင္ျပင္ ေရာက္ရွိေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္းလည္း မၾကာခဏပင္ ေျပာဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။ သို႔ႏွင့္တိုင္ အုပ္စိုးသူအစိုးရႏွင့္ ျပည္သူတို႔အၾကားမွ မေျပလည္မႈမ်ားႏွင့္ မေက်လည္မႈမ်ားကို အခါမလပ္ ၾကားသိ ျမင္ေတြ႔ေနရဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ သံုးႏွစ္သက္တမ္းကို ေက်ာ္လြန္ျဖတ္သန္းလာခဲ့ေသာ အစိုးရအဖြဲ႔တစ္ခု အေနျဖင့္ ျပည္သူ႔ေထာက္ခံမႈထက္ ျပည္သူ႔အလိုမက်မႈမ်ားကိုသာ ပိုမိုရရွိေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ဆိုရလွ်င္ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္သူတို႔အၾကား၌ ပန္းေျခာက္ေရႏွဴး၍ ၾကည္ႏူးေလာက္စရာ အမွတ္တရမ်ားျဖင့္ သံေယာဇဥ္တြယ္ေလာက္သည့္ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳး မရရွိခဲ့ဘဲ ယင္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားသာ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ သတၳဳတူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းရွိ လယ္တီသိမ္ႏွင့္ ေစတီေတာ္အေရး ဆႏၵျပသံဃာေတာ္မ်ား၏ သပိတ္စခန္းကို ၿဖိဳခြဲမႈ၌ ကိုင္တြယ္ပံု၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သမီးကေလး ေက်းရြာကိစၥ၌ ရန္ကုန္၊ ပဲခူး တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ တို႔၏ ေဆာင္ရြက္ပံု၊ ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ အခမ္းအနားသို႔ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ဦးကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာက အေရးယူပံု၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး တာေမြၿမိဳ႕နယ္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ အိမ္ရာႏွင့္ သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္ မိေက်ာင္းကန္ရပ္ကြက္ ေျမယာသိမ္းဆည္းမႈမ်ားအေပၚ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပ သူမ်ားကို အေရးယူေဆာင္ရြက္ပံု၊ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ႀကီးႏွင့္ ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးပညာဝံသတို႔အၾကား ပိုင္ဆိုင္မႈ အျငင္းပြားေနေသာ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ သႏၲိသုခေက်ာင္းအေရး ကိုင္တြယ္ပံု၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား ျမန္မာၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာ၌ ေတြ႔ဆံုသည့္ ေန႔က ဆႏၵျပၾကသည့္ သတင္းေထာက္မ်ားကို ပုဒ္မ ၁၈ ျဖင့္ အေရးယူၿပီးမွ အမႈပိတ္ခဲ့ပံု … စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာေသာ ကိစၥရပ္တို႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔၊ ျပည္နယ္/တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔မ်ား၏ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ပံုတို႔သည္ ျပည္သူႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔အၾကား အလွမ္းကြာေဝးမႈကို ျဖစ္ေပၚေစၿပီး ဒီမိုကေရစီ မဆန္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားအျဖစ္ ေဝဖန္ျခင္း ခံခဲ့ရပါသည္။
ထို႔အျပင္ အရပ္သားအသြင္ေျပာင္း အစိုးရသစ္လက္ထက္၌ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ၾကားသိေနရသည္ မွာ “ထြန္တံုးတိုက္ပြဲ” သတင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ထက္က လယ္ယာေျမ သိမ္းဆည္းမႈမ်ားကို အလြန္အမင္း အဆမတန္ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ႏိုင္ငံ၏ ေနရာအႏွံ႔အျပားတြင္ တပ္မေတာ္၊ ရဲတပ္ဖြဲ႔၊ ဌာနဆုိင္ရာ၊ ကုမၸဏီ စသျဖင့္ အဖဲြ႔အစည္းမ်ဳိးစံုတို႔က အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ သိမ္းဆည္းခဲ့သည့္ လယ္ယာေျမဧကေပါင္းမွာ သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိခဲ့ပါသည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္၌ သိမ္းဆည္းခံ လယ္ယာေျမ ျပန္လည္ေပးအပ္သည့္ အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း အလံုးစံု ေျပလည္မႈ မရရွိႏိုင္ဘဲ “ထြန္တံုးတိုက္ပြဲ” ဆိုသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ ေဝါဟာရအသစ္ တစ္မ်ိဳးပင္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္။ မၾကားစဖူး “ထြန္တံုးတိုက္ပြဲ” ဆိုသည့္ ေဝါဟာရမွာ လက္ဝဲသူငယ္နာ မစင္သူ ကြန္ျမဴနစ္ေဟာင္းတို႔၏ အသံုးအႏႈန္း ဆန္ေသာ္လည္း စင္စစ္တြင္ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲေနၾကသူမ်ားမွာ ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္၊ ဒီမိုကေရစီ စသည့္ ႏိုင္ငံေရးအယူဝါဒတို႔ကို နားမလည္ၾကေသာ ေတာသူေတာင္သား လယ္သမား ယာသမားမ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။
အဆိုပါ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲမ်ား ေနရာအႏွံ႔ ျဖစ္ပြားေနရျခင္း၏ အရင္းအျမစ္မွာ လယ္ယာေျမ သိမ္းဆည္းစဥ္က အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေသာ အတိုင္းအတာထက္ အဆမတန္ ပိုလြန္သိမ္းဆည္းခဲ့ျခင္း၊ သိမ္းဆည္းခံ ေတာင္သူလယ္သမားတို႔အား အစားထိုးေျမယာ ျပန္လည္ေပးအပ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မႈ လံုေလာက္စြာ မရွိခဲ့ျခင္း၊ ထိုက္တန္ေသာ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းသစ္ႏွင့္ စီးပြားေရးဘဝသစ္တို႔ကို ဖန္တီးေပးဆပ္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ျခင္း၊ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ အက်ိဳးထက္ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္ရာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ အလိုဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာခြင့္ျပဳခဲ့ျခင္း၊ တပ္မေတာ္ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕အခ်ိဳ႕ႏွင့္၊ ဌာနဆိုင္ရာအခ်ိဳ႕တို႔မွ အရာရွိမ်ားက မေလ်ာ္ၾသဇာ အသုံးျပဳကာ အဓမၼသိမ္းယူခဲ့ျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္ သိမ္းဆည္းခံ လယ္ယာေျမမ်ား ျပန္လည္ေပးအပ္ရာတြင္ ယခင္က စနစ္မက်စြာ သိမ္းယူခဲ့ျခင္း၊ ရပ္/ေက်းအဆင့္ ဖဲြ႔စည္းထားသည့္ လယ္ယာေျမစီမံခန္႔ခဲြမႈ ေကာ္မတီမ်ားက လယ္ယာေျမ ဥပေဒကို နားလည္မႈမရွိဘဲ စီမံခန္႔ခဲြဆံုးျဖတ္ေနရျခင္း၊ မေလ်ာ္ၾသဇာသုံးျခင္း၊ သမာသမတ္မက်ေသာ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ရွိေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ားမွာ မေျပလည္သည့္အျပင္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးလာရေၾကာင္း ေဝဖန္သူတို႔က ဆိုၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ား၌ မူလပိုင္ရွင္အျဖစ္ အျငင္းပြားမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါ သည္။
အဆိုပါမေျပလည္မႈမ်ားအေပၚ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားက ထြန္းတံုးတိုက္ပြဲျဖင့္ တံု႔ျပန္ခဲ့ၾကရာ တစ္ဖက္မွ ေျမသိမ္းဆည္းထားသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကလည္း ဥပေဒေၾကာင္းျဖင့္ ျပန္လည္အေရးယူကာ အစိုးရႏွင့္ ေတာင္သူလယ္သမားတို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔သည့္ အသြင္မ်ိဳး ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ျဖစ္ရပ္အခ်ိဳ႕တြင္မူ သိမ္းဆည္း ထားၿပီး အသံုးမျပဳဘဲ ထားရွိသည့္ လယ္ယာေျမတို႔ကို သိမ္းဆည္းသည့္ ဌာနဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက မူလပိုင္ရွင္ မဟုတ္ေသာ ေတာင္သူမ်ားထံ သီးစားခ်ထားေပးခဲ့ရာ ယင္းေျမ၏ မူလပိုင္ရွင္ ေတာင္သူမ်ားႏွင့္ သီးစားလုပ္သူမ်ားအၾကား ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပြားလာခဲ့ပါသည္။ ဤမွာပင္ သီးစားလုပ္ ေတာင္သူမ်ားမွာ နစ္နာခဲ့ၾကရၿပီး ထြန္တံုးတိုက္ပြဲဝင္ မူလပိုင္ရွင္ ေတာင္သူမ်ားမွာ ျပစ္မႈက်ဳးလြန္သူမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကရပါသည္။ ေတာင္သူကို ေတာင္သူျဖင့္ တိုက္ေသာ နည္းလမ္းပင္ေလာဟု ေတြးေတာစရာ ျဖစ္လာရပါသည္။ ျပႆနာ၏ ဇစ္ျမစ္မွာ သက္ဆိုင္ရာဌာနက အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ခ်က္ထက္ ပိုမိုသိမ္းယူထားျခင္း၊ ျပန္လည္ မစြန္႔လႊတ္လိုျခင္းႏွင့္ အရာရွိအခ်ိဳ႕၏ ကိုယ္က်ိဳးရွာျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထြန္တံုးတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည့္ ေတာင္သူလယ္သမား အမ်ားစုမွာ တရားမဝင္ က်ဴးေက်ာ္မႈ၊ အက်ိဳးစီးပြား ဖ်က္ဆီးမႈတို႔ျဖင့္ တရားစြဲဆိုခံရၿပီး ေထာင္ဒဏ္သင့္ခဲ့ရပါသည္။ တရားရင္ဆိုင္ရာတြင္ တပ္မေတာ္က ၎၏ အက်ိဳးတူေတာင္သူေခၚ သီးစားေတာင္သူမ်ားဘက္မွ အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳျခင္း၊ ရပ္တည္ေပးျခင္းတို႔ကို ျပဳမူေနသည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီး တရားစီရင္ေရးနယ္ပယ္ကိုပင္ လႊမ္းမိုးေနသည့္ အသြင္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း ေဝဖန္လာၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားတြင္ ထြန္တံုးတိုက္ပြဲဝင္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ကာ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသည္။ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႕တို႔၏ ထိပ္တိုက္ေတြ႔မႈမ်ားမွာ တစထက္တစ ပိုမိုျပင္းထန္လာသည့္ အေနအထားဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ စဥ့္ကူးၿမိဳ႕နယ္ အေျခစိုက္ အမွတ္ (၁၂၁) ေထာက္ပံ့ပို႔ေဆာင္ေရးတပ္က ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔ကပင္ သိမ္းယူထားခဲ့ၿပီး ၁၉၉၅ ခုႏွစ္တြင္ ဂရိတ္ေဝါလ္ ကုမၸဏီသို႔ ႀကံစိုက္ပ်ိဳးရန္ အငွားခ်ထားသည့္ ေျမမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ စဥ့္ကူးၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ဝန္းေက်းရြာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားက ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၆) ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ထြန္းတံုးတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့ၾကသည္ဟု သိရပါသည္။ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၄) ရက္ေန႔တြင္ သိမ္းဆည္းခံ လယ္ယာေျမမ်ားဆီသို႔ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရန္ လူစုေနေသာ ေညာင္ဝန္းေက်းရြာမွ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ဝင္တို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ၾကရာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား၏ ပစ္ခတ္မႈေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးငါးဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ၿပီး တစ္ဦးမွာ ေျခေထာက္ထုတ္ခ်င္းေပါက္ ေသနတ္ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ ပစ္ခတ္ရာတြင္ အဓိက႐ုဏ္းႏွိမ္နင္းေရးသံုး ေရာ္ဘာက်ည္ကို အသံုးမျပဳဘဲ က်ည္အစစ္မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေဒသခံ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားက ပစ္မိန္႔ေပးသူကို ေဖာ္ထုတ္အေရးယူေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကၿပီး ရဲတပ္ဖြဲ႕ကလည္း တပ္ဖြဲ႕ဝင္ (၁၄) ဦး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိခဲ့မႈ၊ ဆိုင္ကယ္မ်ား ဖ်က္ဆီးခံရမႈတို႔အတြက္ ေညာင္ဝန္းေက်းရြာ အမည္ျဖင့္ တစ္ရြာလံုးကို ျပန္လည္အမႈဖြင့္ ထားေၾကာင္း သိရပါသည္။ ဤ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္မႈတြင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ ေျပာဆိုခ်က္ႏွင့္ ေဒသခံ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား၏ ေျပာဆိုခ်က္တို႔မွာ ကြဲျပားေနသည္ကို ေတြ႔ရၿပီး ႏွစ္ဖက္စလံုးကပင္ သူမွန္ကိုယ္မွန္ ျငင္းခံုေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
ၾကားသိရသမွ် သတင္းမ်ားအရ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁၄) ရက္ေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ စဥ္ကူးၿမိဳ႕နယ္၊ ေညာင္ဝန္းေက်းရြာ ျဖစ္ရပ္မွာ အ႐ုပ္အဆိုးဆံုး အက်ည္းအတန္ဆံုးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူကို ပိုမိုေဝးကြာေစသည့္ အျပဳအမူတစ္ရပ္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ဤ ၾသဂုတ္လအတြင္းမွာပင္ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ေတြ႔ဆံုၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ အၿပီးသတ္ ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ရပ္ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ပင္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိုင္းႏိုင္ခဲ့ပါလ်က္ လက္နက္မကိုင္ေသာ လက္နက္မရွိေသာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအေပၚ အပစ္အခတ္ စတင္ခဲ့သည့္ အျပဳအမူမွာ ေကာင္းမြန္ ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၏ ျပယုဂ္ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုသည္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္စရာ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
အစိုးရသစ္လက္ထက္၌ သိမ္းဆည္းခံ ေျမယာမ်ားေပၚတြင္ ထြန္းတံုးတိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ေတာင္သူ လယ္သမားအမ်ားအျပားတို႔မွာ အမႈဖြင့္အေရးယူျခင္းခံၾကရၿပီး ေထာင္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရပါသည္။ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ ျခင္းေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္က်ခံရသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ေထာင္က်သူမ်ားမွာ ဒုစ႐ိုက္သမား စစ္စစ္မ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ ေက်းဇူးရွင္ ဦးႀကီးမ်ားအျဖစ္ ေခၚေဝၚျခင္းခံၾကရသည့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ျဖစ္ေနရာ ယင္းတို႔၏ မိသားစုဘဝႏွင့္ ႏိုင္ငံ၏ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားကို ထိခိုက္ဆုတ္ယုတ္ေစသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ အခန္း (၁) ပုဒ္မ ၂၃ (က) တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ကူညီေဆာင္ရြက္မည္ဟုလည္းေကာင္း၊ အခန္း (၁) ပုဒ္မ ၃၆ (ဂ) တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ အမ်ားျပည္သူတို႔၏ ေနထိုင္မႈအဆင့္အတန္း ျမႇင့္တင္ေရးႏွင့္ အေထြေထြ အရင္းအႏွီးမ်ား ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္မည္ဟုလည္းေကာင္း အတိအလင္း ျပ႒ာန္းထားရာ ထြန္းတံုးတိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအေပၚ အေရးယူေနမႈမ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို တိမ္ေကာေစရာ ေရာက္မေရာက္ ဆိုသည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္သင့္ေသာ အေနအထားတစ္ရပ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အပါအဝင္ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ရရွိစံစားႏိုင္ေစရန္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသးသည္မွာကား အျငင္းပြားဖြယ္ မရွိေအာင္ ေသခ်ာေနပါသည္။ ယင္းအတြက္ အေျဖမွန္မွာ ႏွိမ္နင္းၿဖိဳခြဲမႈမ်ား အေရးယူမႈမ်ား ထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ နည္းလမ္းတစ္ရပ္ရပ္ျဖင့္ ျပႆနာမ်ား၏ ဇစ္ျမစ္ကို ရွာေဖြစိစစ္ ေျဖရွင္းရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
စင္စစ္တြင္ လက္ရွိအာဏာရ အရပ္သားအသြင္ေျပာင္း အစိုးရသစ္ဆိုသည္မွာ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ ေဟာင္းမ်ား၊ ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ၏ လူေဟာင္းမ်ားပင္ျဖစ္ရာ လယ္ယာေျမမ်ား သိမ္းဆည္းခဲ့သည္မွာ လည္း ဤလူမ်ားႏွင့္ ဤအစိုးရအဖြဲ႕ပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ သိမ္းဆည္း လယ္ယာေျမမ်ား အပါအဝင္ ျပႆနာ အေတာ္မ်ားမ်ား၌ ယခင္အစိုးရေဟာင္း လက္ထက္က ပံုစံေဟာင္း အတိုင္းပင္ ေဆာင္ရြက္တံု႔ျပန္ေနဆဲ ျပဳမူက်င့္သံုးေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳလွ်င္ မွန္ကန္ေသာ မွတ္ခ်က္ပင္ေလာ သို႔မဟုတ္ ျပင္းထန္ေသာ စြပ္စြဲမႈပင္ေလာ ဆိုသည္မွာ အစိုးရသစ္ ကိုယ္တိုင္ကသာ ေျဖဆိုၾကည့္သင့္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္ေျခႏွင့္ အလယ္အလတ္ အဆင့္မ်ား၏ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈတိုင္းကို အစိုးရအဖြဲ႔၏ သေဘာထားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအျဖစ္ မွတ္ယူရန္ မသင့္ေသာ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာသမွ် အရာရာကို ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တာဝန္ယူရမည္မွာ အစိုးရအဖြဲ႕ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ေလရာ ေအာက္ေျခႏွင့္ အလယ္အလတ္ အဆင့္မ်ား၌ ယခင္က ပံုစံေဟာင္းႏွင့္ အမူအက်င့္ေဟာင္းမ်ား ပေပ်ာက္ေရးကို အစိုးရအဖြဲ႔အေနျဖင့္ အေလးေပးေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ သို႔မဟုတ္ပါမူ ယင္းတို႔၏ ပံုစံေဟာင္းက အမူအက်င့္မ်ားအတိုင္း ဆက္လက္ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေနျခင္းမ်ားကို အစိုးရအဖြဲ႔က သေဘာက် ႏွစ္သက္ေနသည္ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳေနသည္ဟု ထင္မွတ္စရာ ရွိလာပါမည္။
“ျပည္သူသာ အမိ ျပည္သူသာ အဖ”ဟု ဝန္ခံထားၿပီးျဖစ္သည့္ ျပည္သူအေျချပဳေခတ္တြင္ ျပည္သူတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို သိမ္းျမန္းတတ္ရန္ အေရးႀကီးသည္မွာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပဖြယ္ပင္ မလိုအပ္ေသာအရာ ျဖစ္ပါ သည္။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္ ျပႆနာ အေတာ္မ်ားမ်ား၌ အစိုးရအဖြဲ႔၏ ေဆာင္ရြက္တံု႔ျပန္ပံုမ်ားမွာ ျပည္သူတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို သိမ္းျမန္းႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့ေလရာ ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီအစိုးရတစ္ရပ္၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ျပည့္မီရန္ကို မဆိုထားဘိ ေရွးပေဒသရာဇ္ေခတ္ သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္ဆီမွ ဘုရင္အခ်ိဳ႕၏ အဆင့္အတန္းမ်ိဳးကိုပင္ လိုက္၍ မမီႏိုင္ေသးသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ေခတ္ႏွင့္ သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံမွာ လိုလားႏွစ္သက္ဖြယ္ ျပန္လည္တမ္းမက္ဖြယ္ မဟုတ္ပါေသာ္လည္း ယင္းေခတ္ ယင္းစနစ္တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးေသာ ႏွလံုးရည္ျပည့္ဝသည့္ ဘုရင္အခ်ိဳ႕၏ ျပႆနာေျဖရွင္းပံု၊ လက္ေအာက္ငယ္သားႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို သိမ္းျမန္းရယူႏိုင္ခဲ့ပံုမ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဆီသို႔ ဦးတည္ေျပာင္းလဲေနပါသည္ဆိုေသာ ယေန႔ေခတ္ အစိုးရအဖြဲ႔အတြက္ အတုယူစရာ သာဓကမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ ယင္းသာဓမ်ားအနက္မွ တစ္ခုကို ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပသြားလိုပါသည္။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ (၇၀၄) ခုႏွစ္တြင္ ပင္းယ၌ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ နန္းတက္ခဲ့ပါသည္။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္၏ ထံုးစံအတိုင္း မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးတို႔မွာ ဘုရင့္ထံပါး ခစားဝန္းရံၾကရပါသည္။ ရႏၲသူ၊ ေစာမြန္နစ္၊ သီဟပေတ့၊ သခၤယာတို႔သည္ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာထံ ေန႔စဥ္မျပတ္ ခစား၍ မင္းမႈေရးရာမ်ားကို တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာၾကပါသည္။ လာေရာက္ခစားသူ အေဆြအမ်ိဳးတို႔အား သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္အျဖစ္၌ တည္ေသာ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာက ေန႔စဥ္မျပတ္ ကိုယ္တိုင္ ဖက္ဝန္းလွီး၍ လက္ဖက္ပြဲျဖင့္ ဧည့္ဝတ္ျပဳပါသည္။
တစ္ခါေသာ္ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာသည္ သတိေမ့ေလ်ာ့မိ၍ သီဟပေတ့အား ဧည့္ဝတ္ျပဳမည့္ လက္ဖက္ပြဲကို ဖက္ဝန္းမအုပ္ဘဲ တည္ခင္းမိခဲ့ပါသည္။ တစ္ရက္တည္း မဟုတ္ပါ။ သံုးရက္တိုင္တိုင္ ေမ့ေလ်ာ့မိခဲ့ပါသည္။ ဖက္ဝန္းမအုပ္သည့္အတြက္ လက္ဖက္အရသာမွာ ထူးျခားပ်က္ျပယ္သြားသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဘုရင္မင္းျမတ္ကိုယ္တိုင္ လက္ဖက္ပြဲကို ဖက္ဝန္းအုပ္၍ တည္ခင္းဧည့္ခံျခင္းမွာ ထိုေခတ္၏ နန္းဓေလ့ ထံုးတမ္းအရ ျမတ္ႏိုးခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း အေရးတယူျပဳျခင္း၏ အမွတ္လကၡဏာတစ္ခု ျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။ ဖက္ဝန္းအုပ္ေသာ လက္ဖက္ပြဲႏွင့္ ဖက္ဝန္းမအုပ္ေသာ လက္ဖက္ပြဲတို႔၏ Protocol အဆင့္ခ်င္းက သိသာထင္ရွား ျခားနားေနခဲ့ပါသည္။
ဖက္ဝန္းမအုပ္သည္ကို သတိျပဳမိေသာ သီဟပေတ့သည္ မိမိအတြက္ တည္ေသာ လက္ဖက္ကို မစားဘဲ ေစာမြန္နစ္ထံမွ လက္ဖက္ကိုသာ စားပါသည္။ ေစာမြန္နစ္က “အေဆြေတာ္ သီဟပေတ့ !! အသင့္အား တည္ေသာ လက္ဖက္ကို မစားဘဲ အကၽြႏ္ုပ္အား တည္ေသာ လက္ဖက္ကို စားေခ်သည္။ အေၾကာင္း အဘယ္သို႔ ရွိပါသနည္း”ဟု သီဟပေတ့အား ေမးပါေတာ့သည္။ သီဟပေတ့လည္း “အေဆြေတာ္ ေစာမြန္နစ္ !! ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ တစ္ပါးသူတို႔အား တည္ေသာ လက္ဖက္ပြဲတို႔ကို ဖက္ဝန္းအုပ္ေပ၏။ ငါ႔အား တည္ေသာ လက္ဖက္ပြဲကိုသာ ဖက္ဝန္း မအုပ္ေလ။ ဤသို႔ျပဳမူျခင္းသည္ ငါ႔အား ညီလာခံ မင္းပရိသတ္ အလယ္၌ အရွက္ခြဲျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ သူတစ္ထူးတို႔၏ ေက်းဇူး ဥပကာရကို သိတတ္သူ ဆိုပါေခ်ျငား ငါ၏ ေက်းဇူးကိုမူ မသိတတ္ေယာင္တကား။ သို႔ျဖစ္ေခ်၍ ငါသည္ ငါးစီးရွင္ကို ပုန္ကန္ျခားနားေတာ့အံ့”ဟု ရင္ဖြင့္ေျဖဆိုပါေတာ့သည္။
သီဟပေတ့၏ အေျဖစကားကို ၾကားသိရေသာအခါ ေစာမြန္နစ္လည္း “အေဆြေတာ္ သီဟပေတ့ !! အလ်င္မလိုပါႏွင့္ဦး၊ အေဆာတလ်င္ ျပဳေခ်မိက အျပစ္အနာ မ်ားတတ္ေခ်သည္။ ဘဝရွင္မင္းႀကီးထံသို႔ အကၽြႏ္ုပ္ သြား၍ စူးစမ္းပါဦးမည္”ဟု ေျပာဆိုၿပီး နန္းေတာ္သို႔ ဝင္၍ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာအား ခစားပါသည္။ ထို႔ေနာက္ “အရွင္မင္းျမတ္ !! အရွင္သည္ သီဟပေတ့အား တည္ေသာ လက္ဖက္ပြဲကို ဖက္ဝန္းမအုပ္မူ၍ တည္ေတာ္မူဘိသည္။ သီသပေတ့က ဖက္ဝန္းျဖစ္ေသာ ငွက္ေပ်ာရြက္သည္ တစ္ခ်င္ေရြး၏ တစ္ျခမ္းမွ်ပင္ အဖိုးမထိုက္။ သူ႔အား ညီလာခံမင္းပရိသတ္အလယ္၌ အရွက္ခြဲလို၍သာ ဖက္ဝန္းမအုပ္ျခင္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆကာ အရွင္မင္းျမတ္ကို ပုန္ကန္ျခားနားရန္ ႀကံစည္ခဲ့သည္”ဟု သံေတာ္ဦးတင္ပါသည္။ ေစာမြန္နစ္၏ သံေတာ္ဦးတင္စကားကို ၾကားသိရေသာအခါ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာလည္း “အေဆြေတာ္ ေစာမြန္နစ္ !! မွန္၏။ ငါ သတိေမ့ေလ်ာ၍ သီဟပေတ့အား တည္ေသာ လက္ဖက္ပြဲကို ဖက္ဝန္းမအုပ္မိေခ်”ဟု ဝန္ခံခဲ့ပါသည္။
အုပ္စိုးသူဘုရင္က အလိုရွိခဲ့ေသာ္ အသက္ကိုပင္ ႏႈတ္ယူကြပ္မ်က္ပစ္ႏိုင္ေသာ သက္ဦးဆံပိုင္ေခတ္တြင္ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာ၏ မိမိအမွားကို ဆင္ျခင္သိျမင္ဝန္ခံတတ္ပံုမွာ သမိုင္းတြင္ခဲ့ေသာ ႏွလံုးရည္ျပည့္ဝမႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ နန္းပလႅင္ကို ပုန္ကန္ျခားနားေတာ့မည့္ အေရး၌ သက္ဦးဆံပိုင္ နန္းသခင္ျဖစ္ေသာ မိမိ၏ အမွားေၾကာင့္ ဤသို႔ ျဖစ္လာရသည္ဟု သမိုင္းမွတ္တမ္းတင္ရစ္မည့္ ဝန္ခံစကားကို ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာသည္ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ပင္ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာက “အေဆြေတာ္ ေစာမြန္နစ္ !! သီဟပေတ့သည္ ငါကဲ့သို႔ေသာ ဆင္ျဖဴ ငါးစီးအရွင္ကို ပုန္ကန္ျခားနားဝံ့မည္ေလာ၊ ငါ၏ ဘုန္းလက္႐ံုးပညာေတာ္ကို သီဟပေတ့ မသိ၍သာ ႀကံစည္မိျခင္း ျဖစ္ရာမည္။ သီဟပေတ့ကို အေရးယူေခ်ေသာ္ ငါ အသိမ္းအျမန္း မတတ္၍ ႐ိုင္းပ်သည္ဟု သူတကာ အျပစ္ဆိုလိမ့္မည္”ဟု ဆက္လက္မိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာသည္ သီဟပေတ့ကို အေရးမယူ႐ံုမွ်မက အမ်က္မာန္ေစာင္ျခင္းမရွိ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ ေခၚယူေတြ႕ဆံုကာ “အေဆြေတာ္ သီဟပေတ့ !! ငါသည္ အသင့္အား တည္ေသာ လက္ဖက္ပြဲကို သတိေမ့ေလ်ာ့၍ ဖက္ဝန္းမအုပ္မိေခ်။ ငါ၏ ဤအျပစ္ကို အသင္က သည္းခံပါေခ်ေလာ့။ အသင္သည္လည္း ငါ႔ကို အထင္လြဲ၍ ပုန္ကန္ျခားနားရန္ ႀကံမိေခ်သည္။ အသင္၏ ဤအျပစ္ကိုလည္း ငါက သည္းခံပါ၏” ေတာင္းပန္စကားႏွင့္ ခြင့္လႊတ္စကား ႏွစ္ရပ္ကို မိန္႔ဆိုခဲပါသည္။ ထို႔အျပင္ အုန္းေပါင္ေစာ္ဘြား ဆက္သလာသည့္ ျမင္းနက္တစ္စီးကို ေရႊကႀကိဳးႏွင့္တကြ တန္းဆာဆင္ယင္၍ သီဟပေတ့အား ခ်ီးျမႇင့္ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။ ဤမွာပင္ သီဟပေတ့၏ ပုန္ကန္ျခားနားမႈလည္း မေပၚေပါက္ေတာ့ဘဲ ၿငိမ္းေအးသြားခဲ့ပါသည္။ ဤသည္မွာ ေရွးပေဒသရာဇ္ေခတ္ သက္ဦးဆံပိုင္စနစ္ဆီမွ ဘုရင္တစ္ပါး၏ ႏွလံုးရည္ျပည့္ဝပံုႏွင့္ သူတစ္ပါးတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို သိမ္းျမန္းရယူ ႏိုင္ခဲ့ပံုပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူ႔ဆႏၵႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ျပည္သူအေျချပဳေခတ္၏ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ျပည္သူ႔ စိတ္ႏွလံုးကို ပို၍ပင္ သိမ္းျမန္းရယူႏိုင္စြမ္း ႏွစ္သိမ့္ႏိုင္စြမ္း ရွိရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ က်င့္သံုးေသာ ႏိုင္ငံတို႔၏ အစဥ္အလာတြင္ အစိုးရအဖြဲ႕ဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း၌ အဆင့္အျမင့္ဆံုး လုပ္ပိုင္ခြင့္ရ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ သတ္မွတ္ကာလရွိေသာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းအဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ၿပီး တရားဥပေဒဆိုသည္မွာ ျပည္သူကို အကာအကြယ္ေပးရန္ ျပ႒ာန္းထားရွိေသာအရာ ျဖစ္သည္ဟု ႏိုင္ငံေရးဆရာတို႔က ဆိုၾကမိန္႔ၾကပါသည္။
ယင္းသို႔ေသာ ျပည္သူအေျချပဳေခတ္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ေအာက္တြင္ အဆင့္အျမင့္ဆံုး လုပ္ပိုင္ခြင့္ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားလိုေသာ အစိုးရအဖြဲ႕ သို႔မဟုတ္ ရယူလိုေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီတို႔အေနျဖင့္ ျပည္သူ႔စိတ္ႏွလံုးကို သိမ္းျမန္းရယူႏွစ္သိမ့္ႏိုင္စြမ္းရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ အစိုးရေကာင္းတစ္ရပ္ကို အလိုရွိေနေသာ ျပည္သူတို႔အေနျဖင့္လည္း ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္မႈ မွန္ကန္ၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိေစခ်င္ပါသည္။ အမွတ္ရဖြယ္ ထပ္မံေဖာ္ျပလိုပါ၏။
“အေရးယူေခ်ေသာ္ ငါ အသိမ္းအျမန္း မတတ္၍ ႐ိုင္းပ်သည္”ဟု သူတကာ အျပစ္ဆိုလိမ့္မည္။
ရ႒ပါလ
၂၂၊ ၈၊ ၂၀၁၄၊ ေသာၾကာေန႔။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/2265-atat