Tuesday, July 14, 2015
ေသာကမီးစာ ပဋိပကၡမီးစာ ျဖစ္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ
သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ ထိုသတင္းကို ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ပင္ မေဝးလွေသာ အခ်ိန္ပိုင္းဆီက အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ဖ်တ္ကနဲ သတိရမိသည္။ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ဥပေဒအခ်ိဳ႕ ေရးဆြဲျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မတူညီေသာ အျမင္ရွိသူမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ဆန္႔က်င္ျငင္းခံုမႈ အရွိန္ျမင့္တက္ေနဆဲ အခ်ိန္ ပိုင္းဆီက အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕ဟု ဆိုရမည္။
ထိုစဥ္က ဥပေဒျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးဘက္မွ တက္တက္ႂကြႂကြ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ မႏၲေလး မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူ အရွင္ျမတ္က မိမိထံ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္၍ သတ္မည္ျဖတ္မည္ စသည္ျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း လူမႈကြန္ယက္စာမ်က္ႏွာမွ ထုတ္ေဖာ္အသိေပးခဲ့သည္။ အလားတူပင္ ဥပေဒ မျပ႒ာန္းေရးဘက္မွ တက္တက္ႂကြႂကြ ေဆာင္ရြက္ေနၾကသည့္ မဇင္မာေအာင္၊ မခင္ေလး၊ မေမစံပယ္ျဖဴ၊ ေဒၚခြန္ဂ်ာ စသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားထံသို႔လည္း တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမီဒီယာမ်ားမွတစ္ဆင့္ သိခဲ့ရဖူးသည္။ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ၿခိမ္းေျခာက္ၾကသူမ်ားသည္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အေပၚ၌လည္း ရဟန္းသံဃာႏွင့္ မေလ်ာ္သည့္ အေခၚအေဝၚ အသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ရင္းသီး႐ိုင္းပ် ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ၌လည္း ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက လက္မခံႏိုင္သည့္ စကားအသံုးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ဆဲေရးျပစ္တင္ ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ထုိ႔အျပင္ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ Viber ကုမၸဏီ၏ Free Text ဝန္ေဆာင္မႈ Software စနစ္ကို အသံုးျပဳ၍ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္စာ၊ ညစ္ညမ္းစာႏွင့္ ညစ္ညမ္းဓာတ္ပံုမ်ား ပို႔ခဲ့ၾကသည္ဟုလည္း သိရသည္။ တိုးတက္လာေသာ နည္းပညာသစ္မ်ားျဖင့္ ေပးပို႔ဆက္သြယ္သူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ အမွန္ကို မသိႏိုင္ေအာင္ ျပည္ပဖုန္းနံပါတ္အသြင္ျဖင့္ ေပးပို႔ဆက္သြယ္မႈမ်ိဳးလည္း ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ အဆိုပါ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားသည့္ ဒဏ္မ်ားကို ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူသည္လည္း ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသည္။ မဇင္မာေအာင္၊ မခင္ေလး၊ မေမစံပယ္ျဖဴ၊ ေဒၚခြန္ဂ်ာ စသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္လည္း ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္ဟု သိရသည္။
ဤမွာပင္ “ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားသူမ်ားသည့္ မည္သည့္ဘက္က သူမ်ား ျဖစ္သည္” စသည္ျဖင့္ သေဘာထားအျမင္ မတူညီသည့္ တစ္ဖက္အင္အားစုမ်ားထံ လက္ညႇိဳးၫႊန္ စြပ္စြဲစရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ စင္စစ္တြင္ မည္သူမွန္းလည္း မသိရ မည္သည့္ေနရာမွ ဆက္သြယ္ေနမွန္းလည္း မသိရသည္ ျဖစ္ရာ ထင္တိုင္းမေသြ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္လိမ့္မည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ လူအုပ္စု တစ္စုတည္းကပင္ သည္ဘက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသို႔ တစ္မ်ိဳး ဟိုဘက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသို႔ တစ္ဖံု လွည့္ပတ္ေမႊေႏွာက္၍ အမုန္းတရား အရွိန္ျမင့္တက္ေစေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ေသာ အေျခ အေနမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေပရာ “မိမိထံ ဆက္သြယ္၍ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားသူမွာ မိမိတို႔ႏွင့္ သေဘာထား အျမင္ မတူညီသည့္ တစ္ဖက္အင္အားစုမွ ျဖစ္သည္”ဟု တစ္ထစ္ခ် တပ္အပ္ေသခ်ာ ေျပာႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
သို႔ႏွင့္တိုင္ အဆိုပါ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားသူမ်ားကို မည္သူမည္ဝါမ်ားဟု တိတိက်က် မိမိရရ ေဖာ္ထုတ္အေရးယူႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္းကိုကား ယခုအခ်ိန္အထိလည္း မၾကားသိရေသးေခ်။ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ နိမ့္က်ျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္ဟုပင္ ဆိုရမည္။ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္မ်ားကဲ့သို႔ လူသိထင္ရွား ဟိုးေလး တေက်ာ္ ျဖစ္မလာေသာ္လည္း တယ္လီဖုန္းျဖင့္ အလားတူ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားမႈကို ခံၾကရသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေၾကာင္းကို မၾကာခဏဆိုသလိုပင္ ၾကားသိဖတ္႐ႈေနရသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားျခင္းမ်ားအေပၚ တရားဥပေဒျဖင့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူႏိုင္မည့္ အေနအထား၊ ေႏွာင့္ယွက္ေစာ္ကားျခင္းမ်ားမွ အကာအကြယ္ ေပးႏိုင္မည့္ အေနအထားမွာလည္း ေဝးေနေသးသည္ မေသခ်ာမေရရာေသးဟုပင္ ဆိုရလိမ့္မည္။
ဤအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သတိရမိ ေတြးေတာမိေစသည့္ သတင္းတစ္ပုဒ္ဆိုသည္မွာ Ooredoo ကုမၸဏီ၏ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ တစ္ခုအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါသတင္းတြင္ ဖုန္းလက္ ခံနားေထာင္သူဘက္မွ ဆက္သြယ္ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိေစႏိုင္သည့္ CLIR ဝန္ေဆာင္မႈကို Ooredoo ကုမၸဏီက တစ္လအတြက္ က်ပ္ ၂၅၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထာသည္ကို ဖတ္႐ႈရသည္။ နည္းပညာ တိုးတက္မႈတစ္ရပ္အျဖစ္ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဆိုပါ နည္းပညာႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြက္ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ဆိုးက်ိဳး မည္သည္ကို ေပးစြမ္းႏိုင္မည္နည္း ဆိုသည္ကိုမူ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရ လိမ့္မည္။
၁။ လူတိုင္းသည္ မိမိထံ တယ္လီဖုန္း ဆက္သြယ္ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို သိျမင္ခြင့္ ရွိရမည္။ ဤသည္မွာ တယ္လီဖုန္း သံုးစြဲသူတိုင္း၏ အေျခခံအခြင့္အေရး တစ္ခုျဖစ္သည္။ ဆက္သြယ္ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိမျမင္ ႏိုင္သည့္ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈသည္ တယ္လီဖုန္း သံုးစြဲသူတို႔၏ အေျခခံအခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာေရာက္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ ျဖစ္သည္။
၂။ ဆက္သြယ္ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိမျမင္ႏိုင္သည့္ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈသည္ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆဲေရး ၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္ ေစာ္ကားလိုသူမ်ား၊ အမုန္းတရားႏွင့္ ပဋိပကၡ ဖန္တီးလိုသူမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္း ပိုမို ရရွိေစမည့္၊ ပိုမို ရဲတင္းလာေစမည့္ အေနအထား တစ္ရပ္ကို ရရွိေစသည္။
၃။ အဆိုပါ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ အမ်ိဳေကာင္းသား အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ားထံ ရင္းသီး႐ိုင္းပ်သည့္ ဖုန္းေခၚ ဆိုမႈမ်ား၊ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္မႈမ်ား၊ ဣေႁႏၵသိကၡာကို ပ်က္ျပားထိခိုက္ေစသည့္ ဆက္သြယ္မႈမ်ား ေရာက္ရွိ လာရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားျပားေစသည္။
၄။ အဆိုပါ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈကို အသံုးခ်၍ မည္သူမွန္းလည္း မသိရ မည္သည့္ေနရာက ဆက္သြယ္ေနမွန္းလည္း မသိရသည့္ တယ္လီဖုန္းေပၚမွ ဆဲေရးၿခိမ္းေျခာက္ ေႏွာင့္ယွက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းရွိ မတူညီ ေသာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈ ရွိသူမ်ား၊ မတူညီေသာ သေဘာထားအျမင္ ရွိသူမ်ား အၾကားတြင္ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ အထင္အျမင္ လြဲမွားေစမည့္ လုပ္ႀကံဖန္တီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရန္ အခြင့္အလမ္း မ်ားျပားေစသည္။
၅။ အဆိုပါ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ လူမႈျပႆနာ အ႐ႈပ္အေထြးမ်ား၊ အထင္အျမင္ လြဲမွားမႈမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ားကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးသည့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီကျဖစ္ေစ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႕ကျဖစ္ေစ တားဆီးေျဖရွင္း ေပးႏိုင္မည့္ အလားအလာမွာ နည္းပါးခဲယဥ္းေနသည္။ – သို႔ျဖစ္ရာ ဆက္သြယ္ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိေစ ႏိုင္သည့္ အဆိုပါနည္းပညာႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈသည္ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးထက္ ဆိုးက်ိဳးကိုသာ ေပးႏိုင္သည္ဟု ဆင္ျခင္သံုးသပ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ ဝန္ေဆာင္မႈကို ေပးမည္ဟု ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ယင္း ဝန္ေဆာင္မႈကို မစတင္မိေစရန္ႏွင့္ စတင္ၿပီးသား ျဖစ္လွ်င္ ရပ္စဲရန္ လိုအပ္သည္။ မည္သည့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီ ပင္ျဖစ္ေစ သံုးစြဲသူ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈကို ထိပါးေစႏိုင္သည့္ အလားတူ ဝန္ေဆာင္မႈ မ်ား ေပးျခင္းကို မျပဳလုပ္ရန္ လိုအပ္သည္။ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားက သံုးစြဲသူ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ လံုၿခံဳမႈႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈကို ထိပါးေစႏိုင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးျခင္းကို တားျမစ္ ပိတ္ပင္ရန္လိုအပ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ ထိန္းညႇိရန္ လိုအပ္သည္။ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ား၏ သံုးစြဲသူ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း လံုၿခံဳတည္ၿငိမ္မႈကို ထိပါးေစႏိုင္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို ကန္႔ကြက္တားဆီးရန္ လိုအပ္သည္။
စင္စစ္တြင္ ဆက္သြယ္ေခၚဆိုသူ၏ ဖုန္းနံပါတ္ကို မသိမျမင္ႏိုင္သည့္ အဆိုပါ နည္းပညာဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ အလားတူ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ေသာကမီးစာမ်ား ပဋိပကၡမီးစာမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ အလိုမရွိအပ္ေသာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ေပသည္။
ရ႒ပါလ
၁၅၊ ၉၊ ၂၀၁၄၊ တနလၤာေန႔။
~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/2795-tkm