Tuesday, July 14, 2015
အလဲအထပ္ မျပဳေစလိုပါ ဘုရား
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၄ ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ ေရးသားထားေသာ The Voice Weekly ၏ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္႐ႈရပါသည္။ သတင္းေခါင္းစဥ္ကို “ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ သံဃာေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ရရွိေရး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ေတာင္းဆိုမည္ဟု မဘသဆို” ဟု ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရသျဖင့္ သတိထား ဖတ္႐ႈလိုက္မိပါသည္ ဘုရား။
“လာမည့္ ပြင့္လင္းရာသီတြင္ ျပဳလုပ္မည့္ ၾကားျဖတ္ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား ဝင္ေရာက္မဲေပးခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵျပဳလက္မွတ္ ေကာက္ခံကာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ထံ ေတာင္းဆိုသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ မဘသ (ဗဟို) မေကြးေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ အရွင္ပါေမာကၡက The Voice သို႔ မိန္႔ၾကားသည္” ဟု ဖတ္႐ႈရၿပီး “အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (ဗဟို) အစည္းအေဝးမွာ တင္ျပမယ္။ မရရင္ သီးသန္႔အစီအစဥ္နဲ႔ ၾကားျဖတ္ေ႐ြးေကာက္ပြဲအမီ လုပ္ေဆာင္မယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္အေရးဟာ ႏိုင္ငံသားတိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားေၾကာင္း ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္ ဘုရား။
သတင္းတင္ျပထားပံုအရ သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္လိုေသာ သေဘာထားမွာ မဘသ (ဗဟို) ၏ တရားဝင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မဟုတ္ေသးဘဲ မေကြးေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ၏ သေဘာထား ျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္သိရွိရပါသည္။ မ်ားမၾကာမီမွာပင္ သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ တင္ျပေတာင္းဆိုမည္ ဆိုသည့္ သေဘာထားမွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (ဗဟို) ၏ သေဘာထား မဟုတ္ဘဲ ဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ တစ္ပါးတည္း၏ သေဘာထားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ဆက္လက္ ဖတ္႐ႈရပါသည္ ဘုရား။
ယင္းအခ်ိန္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူက “သံဃာေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ မိမိအေနျဖင့္ စတင္ေတာင္းဆိုမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ သံဃာအမ်ားစုက ေတာင္းဆိုလာလွ်င္ မိမိလည္း ပါဝင္ ေတာင္းဆိုသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း” မိန္႔ဟေရးသားခဲ့သည္ကို ဖတ္႐ႈရျပန္ပါသည္ ဘုရား။
အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာေတာ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (ဗဟို) ၏ ႏွစ္ပတ္လည္ ညီလာခံ က်င္းပခ်ိန္၌ကား အဆိုပါ “သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရး” အတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ တင္ျပၾကျခင္း ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ၾကျခင္းကို မၾကားသိခဲ့ရပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သံဃာေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ရရွိေရး ေတာင္းဆိုလိုေသာ သေဘာထားမွာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႔ (ဗဟို) ၏ သေဘာထား မဟုတ္ေၾကာင္းကို ပိုမိုထင္ရွားခဲ့ၿပီး အဆိုပါ သတင္းလည္း ေခတၱတိတ္ဆိတ္ ေနခဲ့ပါသည္။ ေတာင္းဆိုမည္ဟု စတင္ဖြင့္ဟခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ထိုအေရးအရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ထပ္မံ မိန္႔ဟသည္ကို မၾကားသိရေတာ့ပါဘုရား။
သို႔ရာတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္မူ ေခတၱတိတ္ဆိတ္ ေနခဲ့ေသာ အဆိုပါ “သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရး” အျခင္းအရာသည္ သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚသို႔ ျပန္လည္ တက္ေရာက္လာျပန္ပါသည္။ ေတာင္ငူၿမိဳ႕ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ေဟာေျပာပြဲတြင္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အေမးအေျဖ ျပဳလုပ္ရာ၌ ေတာင္ငူခ႐ိုင္၊ အုတ္တြင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဝဲႀကီးေက်းရြာမွ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာက၏ ေမးျမန္းခ်က္အေပၚ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ ဖယ္ထားသည့္ ဥပေဒပုဒ္မကို ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပည္သူမ်ားဆႏၵအရ ေျပာင္းလဲႏိုင္ေၾကာင္း၊ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ႏိုင္လွ်င္ သံဃာေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ ရရွိလာေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း” ေျဖဆိုခဲ့သည္ဟု သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ဖတ္႐ႈရျပန္ပါသည္ ဘုရား။
ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ မႏၲေလး ပဋိပကၡသတင္းမ်ား၊ မၿပီးျပတ္ေသးေသာ သႏၲိသုခ ျပႆနာသတင္းမ်ားက လႊမ္းမိုးသြားၿပီး “သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရး” ေတာင္းဆိုမည့္ကိစၥမွာ ျပန္လည္ တိတ္ဆိတ္ သြားျပန္ပါသည္ ဘုရား။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အဆိုပါ “သံဃာေတာ္မ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရး” အေၾကာင္းအရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တစ္ဝန္းရွိ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ားႏွင့္ သာသနာအႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား အတြက္ေရာ သာသနာေတာ္ကို မွီခိုၾကည္ညိဳ ေထာက္ပံ့ေနၾကသူ ဒကာ ဒကာမမ်ား အတြက္ပါ Message တစ္ခု၊ စဥ္းစားစရာတစ္ခု ျဖစ္လာရသည္မွာေတာ့ ေသခ်ာခဲ့ပါသည္ ဘုရား။
သို႔ျဖစ္ေလရာ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ားႏွင့္ သာသနာ အႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ ဆႏၵမဲေပးရန္ သင့္၊ မသင့္၊ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ကို ရယူရန္ သင့္၊ မသင့္ ဆိုသည္မ်ားကို ဆက္လက္ စဥ္းစားမိပါေတာ့သည္ ဘုရား။
၁။ ျမတ္ဗုဒၶ သာသနာေတာ္တြင္ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား (သာသနာအႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား) သည္ ဘာသာသာသနာ၏ ေရွ႕ေဆာင္ ေရွ႕႐ြက္ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား “ဆရာမ်ား” ျဖစ္ၾကပါသည္။ ေ႐ြးေကာက္ခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ပါတီအဖြဲ႔အစည္းဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားသည္ “တပည့္မ်ား” ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤသည္မွာ ျမတ္ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ ႐ႈေထာင့္မွ ရပ္တည္၍ ၾကည့္႐ႈလွ်င္ ျငင္းဆို၍ မရေအာင္ ထင္ရွားေနေသာ “ဆရာ + တပည့္” ဆက္ဆံေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
၂။ ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ လူမ်ိဳး အသားအေရာင္ အဆင့္အတန္း ကိုးကြယ္မႈ အယူဝါဒ မတူညီၾကေသာ ေလာကသား အားလံုးအေပၚ၌ မကြဲမျပား တစ္သားတည္း တန္းတူရည္တူ သေဘာထားေတာ္မူကာ သဒၶမၼ ထြန္းကားေရးကို ေရွး႐ႈေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕႐ြက္ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား “ဆရာမ်ား” ျဖစ္ၾကေသာ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား (သာသနာ အႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား) အေနႏွင့္ ဤလမ္းစဥ္ျမတ္မွ ခြၽတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါး မသြားရေအာင္ ထိန္းထားၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ ပါတီ မည္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္အေပၚမဆို မကြဲမျပား တစ္သားတည္း တန္းတူရည္တူ သေဘာထားႏိုင္ ဆက္ဆံႏိုင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သဒၶမၼမွ လြဲဖယ္ေနေသာ၊ သဒၶမၼႏွင့္ ကင္းလြတ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္တို႔ကို သဒၶမၼလမ္းစဥ္သို႔ သက္ဝင္ ခ်ဥ္းကပ္လာေစရန္ စည္း႐ံုးသြန္သင္ ပဲ့ျပင္ ထိန္းေက်ာင္းသြားၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
၃။ “ဆရာ” ဟူေသာ အဆင့္အတန္း၌ တည္ေနသည့္ ရဟန္းေတာ္တို႔ အေနႏွင့္ မည္သည့္ပါတီ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုမဆို ဆရာ့က်င့္ဝတ္၊ ရဟန္းက်င့္ဝတ္တို႔ႏွင့္အညီ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ ၾသဝါဒေပးခြင့္ ရရွိေနပါသည္။ ေလာကက်င့္ဝတ္ ဓမၼက်င့္ဝတ္မွ တိမ္းေစာင္း ခြၽတ္ေခ်ာ္သြားေသာ မည္သည့္ပါတီ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားကိုမဆို မညႇာမေထာက္ ေဝဖန္တည့္မတ္ေပးႏိုင္ခြင့္ကို ရရွိေနပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္မွ သမာဓိဂုဏ္ရည္ ေမတၱာ ဂုဏ္ရည္ သဂၤဟဂုဏ္ရည္ ပဋိသႏၴာရ ဂုဏ္ရည္မ်ား ျမင့္မားလွ်င္ ျမင့္မားသေလာက္ အရာေရာက္မႈ ႀကီးမားမည္မွာ ယုံမွားသံသယရွိဖြယ္ မလိုပါဘုရား။
၄။ အကယ္၍ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား (သာသနာ အႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား) အေနႏွင့္ ဒကာ ဒကာမအမ်ား နည္းတူ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ကို ရယူလိုက္ပါလွ်င္ လက္ရွိ ရရွိထားေသာ ဆရာဆိုသည့္ အဆင့္အတန္းကို စြန္႔လႊတ္ရပါလိမ့္မည္။ “မည္သည့္ပါတီ မည္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကို ေထာက္ခံသူ၊ မည္သည့္ပါတီ မည္သည့္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကို ကန္႔ကြက္သူ၊ မည္သည့္ ဘက္ေတာ္သား” ဆိုသည့္ သာမန္ မဲဆႏၵရွင္ အဆင့္အတန္းသို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သဘာဝအားျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ မဲဆႏၵရွင္တို႔၏ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈသည္ သူတို႔ ေထာက္ခံမဲ ေပးလိုက္သည့္ ပါတီႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေပၚ၌သာ သက္ေရာက္ႏိုင္ၿပီး သူတို႔ မေထာက္ခံသည့္ ပါတီမ်ား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း အေရးမလုပ္ျခင္းကို ခံၾကရတတ္သည္သာ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
၅။ အကယ္၍ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား (သာသနာ အႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား) အေနႏွင့္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ကို ရယူလိုက္ပါလွ်င္ မလြဲမေသြပင္ ပါတီမ်ား၏ စည္း႐ံုးျခင္း မဲဆြယ္ျခင္းကို ႀကံဳေတြ႔ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တက္၍ ပါတီမ်ား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား (သီလရွင္မ်ား) ကိုယ္တိုင္က စည္း႐ံုးေပးၾက မဲဆြယ္ေပးၾကသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးသို႔ ေရာက္သြားႏိုင္ေျခမွာ အလွမ္းမေဝးေတာ့ပါ။ ပါတီစြဲ ပုဂၢိဳလ္စြဲမ်ားႏွင့္ မတူညီေသာ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ား မတူညီေသာ အေတြးအျမင္ လမ္းစဥ္မ်ားၾကားဝယ္ “သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ” ဟူေသာ အေနအထားကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ႈံး ၾကရပါလိမ့္မည္။ ယေန႔ ညီၫြတ္ေနပါသည္ ဆိုေသာ သံဃာ့အသင္းအပင္းမ်ား ေရွ႕ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအၾကားတြင္ အက္ေၾကာင္းထင္ကာ ကြဲျပားၿပိဳလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါသည္ ဘုရား။
၆။ အကယ္၍ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား (သာသနာ အႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား) အေနႏွင့္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ကို ရယူလိုက္ပါလွ်င္ ကိုယ္က်ိဳးရွာ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔၏ အသံုးခ်ျခင္းကို ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ကဲ့သို႔ ကိုယ္က်ိဳးရွာတတ္ေသာ သကၤန္းဝတ္မ်ားအတြက္ အခြင့္အေရးေကာင္းကို ေပးအပ္လိုက္ရာ ေရာက္သြားႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း လက္တြဲမိသြားပါက အနည္းဆံုးအားျဖင့္ တစ္ရပ္တစ္႐ြာ တစ္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ျပည္သူအေပါင္း ဆင္းရဲေၾကာင္း စင္စစ္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထိုအျဖစ္မ်ိဳး ႀကံဳလာခဲ့ရပါလွ်င္ ပါတီႏိုင္ငံေရး၌ သက္ဝင္ေနေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနႏွင့္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ခြင့္ နည္းပါးေနပါလိမ့္မည္။ ကိုယ္က်ိဳးရွာသူကို ကိုယ္က်ိဳးမရွာသူက ျပစ္တင္တားျမစ္ျခင္း ျဖစ္ေစကာမူ “ပါတီစြဲ ပုဂၢိဳလ္စြဲျဖင့္ တစ္ဖက္ကို အပုပ္ခ်သည္ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕သည္ အကြက္ဆင္သည္” ဟုပင္ ထင္မွတ္ၾကစရာ ရွိပါသည္။ ထိုအျဖစ္မ်ိဳးကို ပါတီႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းမွ ကင္းရွင္းေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကသာလွ်င္ ပိုမို ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္ ဘုရား။
၇။ ပါတီႏိုင္ငံေရး၏ အရွိန္လြန္ အားၿပိဳင္မႈမ်ားသည္ တစ္မိုးေအာက္တြင္ အတူတကြ ေနထိုင္ၾကေသာ မိသားစု ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားအထိပင္ သက္ေရာက္႐ိုက္ခတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါသည္။ ထိုကာလမ်ိဳးတြင္ ညီအစ္ကိုခ်င္း စိတ္ဝမ္းကြဲ၊ သားအဖခ်င္း အျငင္းပြား၊ သားအမိခ်င္း မ်က္ႏွာခ်င္းမဆိုင္ၾကေသာ အဆင့္မ်ိဳးအထိပင္ ေရာက္တတ္ပါသည္။ ပါတီခ်င္း အားၿပိဳင္မႈကို အစျပဳ၍ မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူမ်ားအၾကား၌ ပဋိပကၡမ်ား အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိတတ္ပါသည္။ ယင္းအေျခအေနမ်ိဳး ေပၚေပါက္လာလွ်င္ ကိုယ္တိုင္က ပါတီတစ္ခုခုကို ေထာက္ခံထားေသာ (ပါတီစြဲ ရွိေနေသာ) ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနႏွင့္ ပဋိပကၡ ေျပၿငိမ္းေရး၊ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား အဆံုးသတ္ေရးကို ၾသဇာရွိရွိ ျဖန္႔ၾကက္ေဆာင္႐ြက္ ဖ်န္ေျဖေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ပါတီႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္းမွ ကင္းရွင္းေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကသာလွ်င္ ပိုမိုေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္ ဘုရား။
၈။ အကယ္၍ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းမ်ား (သာသနာ အႏြယ္ဝင္ သီလရွင္မ်ား) အေနႏွင့္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ကို ရယူလိုက္ပါလွ်င္ ေနာင္အနာဂတ္ဝယ္ မည္သို႔ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါသနည္း၊ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္ သာသနာ႔ ဝန္ထမ္းမ်ား အေနႏွင့္ ရရွိထားေသာ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ျဖင့္သာ ေနၿမဲေနသြားၾကမည္ေလာ၊ သို႔မဟုတ္ ဆႏၵမဲေပးခြင့္မွ်ျဖင့္ မေရာင့္ရဲႏိုင္ဘဲ ကိုယ္တိုင္ေ႐ြးခ်ယ္ခံပိုင္ခြင့္ ရရွိေရးအထိ ဦးတည္သြားၾကမည္ေလာ၊ ဤအခ်က္ကိုလည္း အေလးအနက္ စဥ္းစားရပါမည္။ အနာဂတ္ကာလဝယ္ သာသနာ႔ဝန္ထမ္းမ်ား အေနႏွင့္ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္သို႔ ေ႐ြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ခြင့္ရရွိရန္ ႀကိဳးပမ္းၾက ေတာင္းဆိုၾကမည္ ဆိုပါလွ်င္ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈ၏ အဆိုးဝါးဆံုး အေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိသြားမည္မွာ ေသခ်ာေပါက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္၌ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေန႔ရက္မ်ိဳး ႀကံဳေတြ႔လာရမည္ ဆိုပါလွ်င္ အရင္းခံ အေၾကာင္းတရားမွာ ယေန႔ေတာင္းဆိုေနေသာ “သာသနာ႔ ဝန္ထမ္းမ်ား ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ရရွိေရး” ပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ဘုရား။
၉။ ထို႔အျပင္ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ားအတြက္ ဆႏၵမဲေပးျခင္းသည္ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းတို႔၏ အသက္ျဖစ္ေသာ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ညီ၊ မညီ ဆိုသည္မွာ အေရးအႀကီးဆံုး ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအတြက္ အေျဖကို ၁၉၄၆ (၁၃၀၈) ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃအစည္းအေဝးႀကီး၌ တစ္ႀကိမ္၊ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္တြင္ အလွည့္က် ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ (ဒုတိယ အဖြဲ႔ခြဲ) က တစ္ႀကိမ္ ေျဖရွင္း ဆံုးျဖတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္ ဘုရား။
၁၀။ ၁၉၄၆ (၁၃၀၈) ခုႏွစ္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့အစည္းအေဝးႀကီးတြင္ “သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ သီလရွင္မ်ား မဲဆႏၵေပးျခင္းကို ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္ မူအပ္ေသာ ဝိနည္းေဒသနာေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး သံဃာကြဲျပားမႈ ျဖစ္ေစ၍ သာသနာေတာ္၏ ညႇိဳးႏြမ္းဆုတ္ယုတ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစလ်က္ သာသနာေတာ္အား ထိခိုက္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့အစည္းအေဝးႀကီးက ေလးနက္စြာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္္သည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၌လည္း ၁၉၄၆ (၁၃၀၈) ခုႏွစ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့အစည္းအေဝးႀကီး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ထပ္တူထပ္မွ်ပင္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္ ဘုရား။
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ႏွစ္ရပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မွတ္သားဖြယ္ ေကာင္းသည္မွာ ၁၉၄၆ (၁၃၀၈) ခုႏွစ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ၿဗိတိန္ပါလီမန္က ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ေပးေသာ “ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္ သီလရွင္မ်ား မဲေပးခြင့္” ကို မရယူလို၍ သာသနာ့အေရး ေမွ်ာ္ေတြးေတာ္မူခဲ့ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား မေထရ္ႀကီးမ်ား ကိုယ္တိုင္က ကန္႔ကြက္ခဲ့ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ထိုဆႏၵမဲ ေပးေရးအတြက္ပင္ ထပ္မံဆံုးျဖတ္ေပးရန္ ေဆြးေႏြးၾကစဥ္ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ ဒုတိယဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲခမာဝုဓ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ သီလရွင္မ်ား ဆႏၵမဲေပးျခင္းကို ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ ဝိနည္းေဒသနာေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿပီး သံဃာကြဲျပားမႈ ျဖစ္ေစ၍ သာသနာေတာ္၏ ညႇိဳးႏြမ္း ဆုတ္ယုတ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစလ်က္ သာသနာေတာ္အား ထိခိုက္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃာ့အစည္းအေဝးႀကီးက ေလးနက္စြာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ရပ္ ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ေ႐ႊက်င္၊ သုဓမၼာ၊ ဒြါရ မိမိတို႔၏ ဆရာသမားမ်ား၏ ၾသဝါဒေတာ္အတိုင္း လိုက္နာရန္သာ ျဖစ္ပါသည္” ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္ခဲ့ပါသည္ ဘုရား။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏိုင္ငံသားတိုင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ႏိုင္ငံ့အေရးအရာမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးလိုသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနႏွင့္ “ဆႏၵမဲေပးခြင့္ ဆိုသည္မွာ မရရွိေသာအခြင့္အေရး မဟုတ္၊ ဆံုး႐ႈံးေနေသာ ပိတ္ပင္ခံ ထားရေသာ အခြင့္အေရးလည္း မဟုတ္။ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းတို႔ အေနႏွင့္ မအပ္စပ္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာျမတ္တို႔ အစဥ္အဆက္ စြန္႔လႊတ္ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ေသာ အရာျဖစ္သည္” ဟု သိျမင္လက္ခံႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ သာသနာ႔ဝန္ထမ္း ရွင္ရဟန္းတို႔ အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတိုင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ႏိုင္ငံ့အေရးအရာမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးခြင့္ မရွိသည္ မဟုတ္။ ဓမၼဝိနယႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ေပးခြင့္ ရွိေနသည္ကိုလည္း သိျမင္လက္ခံႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ “ဆရာ + တပည့္” ဆက္ဆံေရးတြင္ “ဆရာ” ဟူေသာ အဆင့္အတန္း၌ သိကၡာတရား ျမင့္ျမင့္မားမားျဖင့္ ရပ္တည္၍ သမာဓိဂုဏ္ရည္ ေမတၱာဂုဏ္ရည္ သဂၤဟဂုဏ္ရည္ ပဋိသႏၶရဂုဏ္ရည္မ်ား ျမင့္မားလွ်င္ ျမင့္မားသေလာက္ အရာေရာက္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ခြင့္ ရွိေနသည္သာ ျဖစ္၏” ဟုလည္း သိျမင္လက္ခံႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္ ဘုရား။
ဤသည္မွာ “ဆရာ + တပည့္” ဆက္ဆံေရးတြင္ ဆရာဟူေသာ ဂုဏ္ဝိေသသကို ေဆာင္ထားႏိုင္ျခင္း၏ အက်ိဳးရလဒ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအက်ိဳးရလဒ္ကို “ဆႏၵမဲေပးခြင့္” ဆိုသည့္ အရာေသးေသးေလးႏွင့္ အလဲအထပ္ မျပဳၾကပါရန္ ႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္ အရွင္ျမတ္တို႔ ဘုရား ....
ရ႒ပါလ
၁၈၊ ၇၊ ၂၀၁၄၊ ေသာၾကာေန႔။
(ေတာင္းပန္စကား ။ ။ စာေရးသူသည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္စံုတစ္ေယာက္ အေပၚတြင္ အမည္နာမ ေဖာ္ဆို၍ အျပဳသေဘာ မေဆာင္ေသာ ျပစ္တင္ေဝဖန္မႈ ျပဳျခင္းကို မႏွစ္သက္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ယခု ေလွ်ာက္ထားလႊာ၌ ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း ေလွ်ာက္ထားရသည္ ျဖစ္ပါ၍ မေကြးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးပါေမာကၡ၊ ဆရာေတာ္ ဦးဝီရသူ၊ ေတာင္ငူခ႐ိုင္ အုတ္တြင္းၿမိဳ႕နယ္ ဝဲႀကီးေက်းရြာမွ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာက၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔၏ အမည္နာမမ်ားကို ေဖာ္ျပသံုးစြဲခဲ့ရပါသည္။ အဆိုပါ ဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔သည္ ရပ္တည္ရာ နယ္ပယ္ ေဆာင္႐ြက္ပံု ေဆာင္႐ြက္နည္း မည္သို႔ပင္ ကြာျခားၾကေစကာမူ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသားတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားၾကသူမ်ား၊ ေဆာင္႐ြက္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ပါသည္။ အမည္နာမမ်ားကို ေဖာ္ျပသံုးစြဲရျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဆိုပါ ကာယကံရွင္ ေလးဦးတို႔အား ယခုအတြက္ေရာ ေနာင္အတြက္ပါ ေတာင္းပန္စကား ဆိုပါ၏။)
http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/1539-ala