Tuesday, July 14, 2015

မႏၲေလးပဋိပကၡျဖစ္စဥ္၊ သူေတာ္စင္ ျဗာဟၼဏႏွင့္ ေသေသာက္ၾကဴး သံုးေယာက္


လူလားမေျမာက္မီ ငယ္စဥ္က မိခင္ရင္ခြင္၌ နားေထာင္ခဲ့ရဖူးေသာ၊ လူလားေျမာက္ခဲ့ေသာ္ စာေပလက္ရာအျဖစ္ ဖတ္ခဲ့ရဖူးေသာ အိႏၵိယပုံျပင္တစ္ပုဒ္ျဖင့္ အစပ်ိဳးလိုပါသည္။ အိႏၵိယက ကမာၻသို႔ အေကာင္းဆံုး လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးအပ္ခဲ့ေသာ အေမြအႏွစ္ဟုပင္ တင္စားခဲ့ၾကသည့္ ကမာၻေက်ာ္ ပဥၥတႏၲရပံုဝတၳဳ နီတိက်မ္းလာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားမိပါ၏။   

ေရွးသေရာအခါက အရပ္ေဒသတစ္ခုတြင္ မိတၱသမၼာအမည္ရွိ သူေတာ္စင္ ျဗာဟၼဏတစ္ဦး ေနထိုင္ေလသည္။ တပို႔တြဲလ၏ တစ္ေန႔သ၌ ေလျပည္ေလညင္းသည္ ျဖည္းညင္းစြာ တိုက္ခတ္လ်က္ရွိသည္။ မိုးသား တိမ္လိပ္ကေလးမ်ားသည္ အဇဋာေကာင္းကင္ျပင္တြင္ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ ေရြ႕လ်ား ပ်ံသန္းေနၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ျဗာဟၼဏသည္ မိမိရြာမွ ထြက္ခြာၿပီးလွ်င္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္အတြက္ လွည့္လည္အလွဴခံရာ ခရီးအတန္ငယ္ ေဝးကြာသည့္ ရြာတစ္ရြာသို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။ျဗာဟၼဏသည္ ထိုရြာအတြင္းရွိ အိမ္ရွင္တစ္ဦးကို ဤသို႔ေျပာေလ၏။ “လာမယ့္ လကြယ္ေန႔က်လွ်င္ ကြၽႏ္ုပ္ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔ ႀကံရြယ္ထားတယ္။ ယဇ္ပူေဇာ္ဖို႔အတြက္ ကြၽႏ္ုပ္ကို ဆိတ္တစ္ေကာင္ ေပးလွဴပါ” အိမ္ရွင္သည္ ဝၿဖိဳးေသာ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကို ျဗာဟၼဏအား ေပးလွဴလိုက္သည္။

 ျဗာဟၼဏသည္ ေပးလွဴလိုက္ေသာ ဆိတ္ကို ပခံုးေပၚတြင္ ထမ္းေဆာင္လ်က္ မိမိေနရာဌာနသို႔ ဝမ္းပန္းတသာ ျပန္လာခဲ့သည္။ ဝၿဖိဳးေသာဆိတ္ကို ထမ္းေဆာင္လ်က္ ျပန္လာသည့္ ျဗာဟၼဏကို ေသေသာက္ၾကဴး လူလိမ္လူညာ သံုးေယာက္တို႔က အေဝးမွပင္ ျမင္လိုက္ၾကသည္။ ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း ျဗာဟၼဏ၏ ပခံုးေပၚမွဆိတ္ကို မ်က္စိက်ၾက၏။ လိုခ်င္ၾက၏။ ဆိတ္သားဟင္းလ်ာကို စားခ်င္ေသာ အာသာဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာၾက၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ထိုဆိတ္ကို တန္ရာတန္ေၾကးေပး၍ ဝယ္ယူလိုၾကသည္ေတာ့ မဟုတ္။ အေခ်ာင္သက္သက္ ရယူလိုၾကသည္။ ျဗာဟၼဏထံမွ ေတာင္းယူလွ်င္လည္း ေပးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း သိထားၾက၏။ ႏိုင့္ထက္စီးနင္းျပဳ၍ အတင္းအက်ပ္ လုယက္ယူငင္ ျပန္လွ်င္လည္း ရာဇဝတ္မႈေျမာက္ကာ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ သင့္ဖြယ္ရွိသည္။ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းမွာ ျဗာဟၼဏကိုယ္တိုင္က ထိုဆိတ္ကို စြန္႔လႊတ္ခ်ထားခဲ့ေအာင္ လွည့္စားၿပီး ရယူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေသေသာက္ၾကဴးတို႔က စဥ္းစားမိၾကသည္။ တစ္ခဏအတြင္းမွာပင္ ျဗာဟၼဏကိုလွည့္စားရန္ အကြက္ရွာၾကသည္။ အႀကံထုတ္ၾကသည္။


ေသေသာက္ၾကဴးတို႔သည္ ျဗာဟၼဏ လာမည့္လမ္းမွ တစ္ေနရာစီ လူခြဲကာ ေစာင့္ဆိုင္းေနလိုက္ၾကသည္။ ေနဝင္ရီတေရာအခ်ိန္မို႔ ျဗာဟၼဏလည္း ေျခလွမ္းသြက္သြက္ျဖင့္ ခရီးဆက္လာ၏။ ပထမေနရာတြင္ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲ ျပဳလုပ္ၿပီး ေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ ေသေသာက္ၾကဴးက ျဗာဟၼဏကို ျမင္သည္ႏွင့္ အလြန္ပင္ ႐ိုေသကိုင္းၫြတ္ေသာ အမူအရာႏွင့္အတူ မယုံၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အံ့ၾသတုန္လႈပ္မိေသာ အသြင္ကိုျပဳကာ ႏႈတ္ဆက္စကား ဆိုလိုက္သည္။ “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ အဘယ္ခရီးမွ ႂကြလာခဲ့ပါသနည္း” “အေမာင္၊ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ အလွဴခံရာမွ ျပန္ခဲ့သည္” “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ အရွင္အလွဴခံရရွိခဲ့ေသာ အရာကား အဘယ္ပါနည္း” “အေမာင္၊ အသင္သည္ ငါထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္ကို မျမင္ေခ်သေလာ၊ ငါသည္ ဤဆိတ္ကိုပင္ ရခဲ့၏” “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ အရွင္ပခုံးျဖင့္ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါကို မျမင္သည္ မဟုတ္ပါ။ ျမင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ အရွင္ျဗာဟၼဏ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါသည္ ဆိတ္မဟုတ္ေခ်တကား၊ စင္စစ္ အရွင္ျဗာဟၼဏ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါသည္ မကိုင္အပ္ မကိုင္ေကာင္းသည့္ ေခြးသာ ျဖစ္ပါ၏။ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးဇာတ္ရွိကာ ယဇ္ပူေဇာ္မႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ အရွင္ျဗာဟၼဏအဖို႔ ယုတ္ညံ့လြန္းေသာ ေခြးသတၱဝါကို ပခံုးျဖင့္ ထမ္းေဆာင္လာျခင္းမွာ အလြန္ပင္ အသေရယုတ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သူငါအမ်ားျမင္ေသာ္ မသင့္ေတာ္ပါ။ အရွင္ျဗာဟၼဏကို လူအမ်ားက ရယ္ေမာၾကပါလိမ့္မည္”

ျဗာဟၼဏသည္ မင္ေသေသအမူအရာျဖင့္ ေျပာဆိုေနေသာ ေသေသာက္ၾကဴး၏စကားကို ၾကားရေသာ္ အံ့ၾသမိေလသည္။ သို႔ရာတြင္ သူထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္အေပၚတြင္ ယံုမွားသံသယ မျဖစ္မိေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဗာဟၼဏသည္ ေသေသာက္ၾကဴးကို ဤသို႔ စကားတံု႔ျပန္ ေျပာဆို၏။ “ဟယ္ လူပ်က္ အသင္သည္ ငါ႔အား ပ်က္ရယ္ေလွာင္ေျပာင္ေသာ စကားကိုပင္ ဆိုေခ်သေလာ၊ သို႔မဟုတ္ အသင့္မွာ အကုသိုလ္ ဖိစီး၍ပင္ ဆိတ္စင္စစ္ကို ေခြးဟုျမင္ေခ်သေလာ၊ အသင္ဖယ္ေလာ့၊ ငါသည္ ခရီးဆက္အံ့” ထိုစကားမွ်ကိုသာ တံု႔ျပန္ေျပာဆိုကာ ျဗာဟၼဏသည္ ခရီးကို ဆက္ခဲ့၏။ ပထမ ေသေသာက္ၾကဴးသည္ “ျဗာဟၼဏကို ဤမွ်ေလာက္ လွည့္စားျခင္းျဖင့္ပင္ လုံေလာက္ၿပီ” ဟုေတြးလ်က္ ထိုအရပ္၌ပင္ ေနရစ္ခဲ့သည္။

ဆိတ္ကိုထမ္းေဆာင္လ်က္ ခရီးဆက္ခဲ့ေသာ ျဗာဟၼဏသည္ မနီးမေဝး တစ္ေနရာ အေရာက္တြင္ ခရီးရင္ဆိုင္မွ လာဟန္ျပဳေသာ ဒုတိယ ေသေသာက္ၾကဴးႏွင့္ေတြ႕ဆံုျပန္၏။ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ဒုတိယ ေသေသာက္ၾကဴးကလည္း ျဗာဟၼဏကို ျမင္သည္ႏွင့္ စကားျဖင့္ လွည့္စားျပန္သည္။ “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ အဘယ္ခရီးမွ ႂကြလာခဲ့ပါသနည္း” “အေမာင္၊ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ အလွဴခံရာမွ ျပန္ခဲ့သည္” “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ အရွင္အလွဴခံရရွိခဲ့ေသာ အရာကား အဘယ္ပါနည္း” “အေမာင္၊ အသင္သည္ ငါထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္ကို မျမင္ေခ်သေလာ၊ ငါသည္ ဤဆိတ္ကိုပင္ ရခဲ့၏” “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ အရွင္ပခုံးျဖင့္ ထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္ကို မျမင္သည္ မဟုတ္ပါ။ ျမင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ အရွင္ျဗာဟၼဏ ထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္သည္ အရွင္မဟုတ္ေခ်တကား၊ စင္စစ္ အရွင္ျဗာဟၼဏ ထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္သည္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ မထိုက္တန္ေသာ ဆိတ္အေသေကာင္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးဇာတ္ရွိကာ ယဇ္ပူေဇာ္မႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ အရွင္ျဗာဟၼဏအဖို႔ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ ထိုက္တန္သည္ မထိုက္တန္သည္ကိုပင္ မခြဲျခားတတ္ဘဲ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ ဆိတ္အေသေကာင္ကို ေဆာင္ယူလာျခင္းသည္ အလြန္ပင္ ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏။ အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ သူငါအမ်ားျမင္ေသာ္ မသင့္ေတာ္ပါ”

ဤအႀကိမ္တြင္မူ ျဗာဟၼဏသည္ အနည္းငယ္ ေတြေဝစ ျပဳလာေတာ့သည္။ တုန္လႈပ္စ ျပဳလာေတာ့သည္။ ေခ်ာက္ခ်ားစ ျပဳလာေတာ့သည္။ ေသြးပ်က္စ ျပဳလာေတာ့၏။ “ငါ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါသည္ တကယ္ပင္ ေသြး႐ိုးသား႐ိုး သာမန္တိရစာၦန္တစ္ေကာင္မွ ဟုတ္ပါရဲ႕လား” ဟု ယုံမွားလိုရိပ္တက္စ ျပဳလာေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရေတာင့္ရခဲ အလွဴခံရရွိၿပီး ခရီးေဝးမွပင္ တပင္တပန္း ထမ္းလာခဲ့ရေသာ ဆိတ္ကို မစြန္႔ပစ္ရက္ေခ်။“ဆိတ္အရွင္သည္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် အေသမျဖစ္ႏိုင္” ဟုေတြးကာ “ဟယ္ လူပ်က္ အသင္သည္ ငါ႔အား ပ်က္ရယ္ေလွာင္ေျပာင္ေသာ စကားကိုပင္ ဆိုေခ်သေလာ သို႔မဟုတ္ အသင့္မွာ အကုသိုလ္ ဖိစီး၍ပင္ ဆိတ္အရွင္စင္စစ္ကို အေသေကာင္ဟု ျမင္ေခ်သေလာ၊ အသင္ဖယ္ေလာ့၊ ငါသည္ ခရီးဆက္အံ့” ဟု ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ေျပာဆိုကာ စိတ္ကို ရဲေဆးတင္လ်က္ ခရီးဆက္ခဲ့ျပန္၏။ ဒုတိယ ေသေသာက္ၾကဴးသည္ “ျဗာဟၼဏကို ဤမွ်ေလာက္ လွည့္စားျခင္းျဖင့္ပင္ လုံေလာက္ၿပီ” ဟုေတြးလ်က္ ထိုအရပ္၌ပင္ ေနရစ္ခဲ့သည္။

ျဗာဟၼဏသည္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ျဖင့္ ခရီးဆက္ခဲ့ရာ မနီးမေဝး တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ခရီးရင္ဆိုင္မွ လာဟန္ျပဳေသာ တတိယ ေသေသာက္ၾကဴးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျပန္၏။ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္လႊဲ ျပဳလုပ္ထားသည့္ တတိယ ေသေသာက္ၾကဴးလည္း ျဗာဟၼဏကို ျမင္သည္ႏွင့္ စကားျဖင့္ လွည့္စား ျပန္သည္။ “အရွင္ျဗာဟၼဏ၊ ေမွာင္ပင္ေမွာင္လုပါၿပီ။ အဘယ္ခရီးမွ ႂကြလာခဲ့ပါသနည္း” “အေမာင္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ အလွဴခံရာမွ ျပန္ခဲ့သည္” “အရွင္ျဗာဟၼဏ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳရန္ အရွင္အလွဴခံရရွိခဲ့ေသာ အရာကား အဘယ္ပါနည္း” “အေမာင္ အသင္သည္ ငါ ထမ္းေဆာင္လာေသာ ဆိတ္ကို မျမင္ေခ်သေလာ၊ ငါသည္ ဤဆိတ္ကိုပင္ ရခဲ့၏” “အရွင္ျဗာဟၼဏ အကြၽႏု္ပ္သည္ အရွင္ပခုံးျဖင့္ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါကို မျမင္သည္ မဟုတ္ပါ။ ျမင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ အရွင္ျဗာဟၼဏ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါသည္ ဆိတ္မဟုတ္ေခ်တကား၊ စင္စစ္ အရွင္ျဗာဟၼဏ ထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါသည္ ျမည္းသာျဖစ္ပါ၏။ အယုတ္တမာ ျမည္းသတၱဝါကို မေတာ္တဆ ထိမိလွ်င္ပင္ ေရခ်ိဳးသန္႔စင္ကာ မဂၤလာ အသစ္ျပန္တင္ရသည္ မဟုတ္ပါေလာ၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ိဳးဇာတ္ရွိကာ ယဇ္ပူေဇာ္မႈ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ အရွင္ျဗာဟၼဏအဖို႔ ယုတ္ညံ့လြန္းေသာ ျမည္းသတၱဝါကို ပခံုးျဖင့္ထမ္းေဆာင္လာျခင္းမွာ အလြန္ပင္ အသေရယုတ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အရွင္ျဗာဟၼဏသည္ ဤျမည္းသတၱဝါကို စြန္႔ပစ္ပါေခ်ေလာ့။ သူငါအမ်ားျမင္ေသာ္ မသင့္ေတာ္ပါ။ အရွင္ျဗာဟၼဏကို လူအမ်ားက ကဲ့ရဲ႕ၾကပါလိမ့္မည္”

ဤအႀကိမ္တြင္ကား ျဗာဟၼဏသည္ အျပင္းအထန္ပင္ ေတြေဝေတာ့၏။ အျပင္းအထန္ပင္ တုန္လႈပ္ေတာ့သည္။ အျပင္းအထန္ပင္ ေခ်ာက္ခ်ားေတာ့သည္။ အျပင္းအထန္ပင္ ေသြးပ်က္ေတာ့၏။ “ငါသည္ ဆိတ္ရွင္လတ္လတ္ကို ထမ္းေဆာင္လာပါလ်က္ လမ္းခရီးတြင္ ေတြ႕ႀကံဳ ေသာ လူတို႔က ယုတ္ညံ့ေသာ ေခြးသတၱဝါကို ထမ္းေဆာင္လာသည္ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ ဆိတ္အေသေကာင္ကို ထမ္းေဆာင္လာသည္ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ ယုတ္ညံ့ေသာ ျမည္းသတဝါကို ထမ္းေဆာင္လာသည္ဟု ဆိုၾကကုန္၏။ ငါသည္ပင္ မွားယြင္းလိမ့္မည္။ ငါထမ္းေဆာင္လာေသာ သတၱဝါသည္ ဆိတ္အစစ္အမွန္ မျဖစ္ႏိုင္၊ စင္စစ္ေျမဘုတ္ဘီလူးပင္ ျဖစ္တန္ရာ၏” ဟုေတြးလ်က္ ေဝးကြာေသာ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ထမ္းေဆာင္လာခဲ့ရေသာ ဆိတ္ကို စြန္႔ပစ္ခ်ထားခဲ့ကာ ေနာက္သို႔ပင္ လွည့္မၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေျပးေလ၏။ ဆိတ္သည္လည္း သခင့္အိမ္ရွိရာသို႔ ေျပးေလသည္။

ထိုအျဖစ္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနေသာ ေသေသာက္ၾကဴးတို႔သည္ ျဗာဟၼဏ စြန္႔ပစ္ခ်ထားခဲ့ေသာ ဆိတ္ကို ဖမ္းဆီးယူေဆာင္၍ မြန္ျမတ္ေသာ ဟင္းလ်ာအျဖစ္စီမံကာ ကိုယ္တိုင္လည္း ေသအရက္ျဖင့္ ျမည္းစား၊ ဇနီးမယား သမီးသားတို႔အတြက္လည္း ခြဲေဝေပးကမ္းကာ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္လ်က္ ရွိၾကေလေတာ့၏။ ပံုျပင္ကား ဤမွ်သာ။

ပံုျပင္ႏွင့္ဆက္စပ္၍ စဥ္းစားမိသည္က ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ လတ္တေလာ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မႏၲေလးပဋိပကၡ ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ထိုပဋိပကၡ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို စတင္ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားအေပၚ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စဥ္းစားမိတိုင္းပင္ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ပဥၥတႏၲရပုံျပင္၌ ပါဝင္သည့္ ‘ဆိတ္ထမ္းလာေသာ ျဗာဟၼဏ’ ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူေနၿပီေလာဟု ေမးခြန္းထုတ္မိပါသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔ညမွ စတင္ခဲ့ေသာ ပဋိပကၡ ျဖစ္စဥ္မ်ားအတြင္း အၾကမ္းဖက္ ရန္ျပဳမႈမ်ားေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားႏွစ္ဦး ေသဆံုးခဲ့ရၿပီး ၁၄ ဦး ဒဏ္ရာရရွိကာ အေဆာက္အအံုအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အခ်ဳိ႕ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံခဲ့ရသည္ဟု တရားဝင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရပါသည္။ ေသဆံုးခဲ့ရသူ အမ်ိဳးသားႏွစ္ဦးတြင္ တစ္ဦးက ဗုဒၶဘာသာဝင္၊ အသက္ (၃၆) ႏွစ္အရြယ္ အိမ္ေထာင္သည္ အမ်ိဳးသားျဖစ္ၿပီး ဇနီးသည္ႏွင့္ ရင္ေသြးသံုးေယာက္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္ ဆိုပါ၏။ အျခားေသဆံုးသူ တစ္ဦးမွာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္၊ အသက္ (၅၁) ႏွစ္အရြယ္ အိမ္ေထာင္သည္ အမ်ိဳးသားျဖစ္ၿပီး ဇနီးသည္ႏွင့္ ရင္ေသြးႏွစ္ေယာက္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္ ဆိုပါ၏။

မႏၲေလး ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္၏ အစျပဳရာ လတ္တေလာအေၾကာင္းရင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္က အဓမၼျပဳက်င့္ခဲ့သည္ ဆိုသည့္သတင္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါ၏။ အဆိုပါသတင္းမွာ ဇြန္လကုန္ခါနီး ရက္ပိုင္းတြင္ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ Online သတင္းစာမ်က္ႏွာတစ္ခုမွ စတင္ခဲ့ၿပီး Facebook လူမႈကြန္ရက္တြင္ အလ်င္အျမန္ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာခဲ့ရာမွ လူမႈကြန္ရက္ အသံုးျပဳသူမ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ ျပစ္တင္ဆဲေရး ႀကိမ္းေမာင္း ၿခိမ္းေျခာက္စရာ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔ညတြင္မူ Facebook လူမႈကြန္ရက္ေပၚမွ အျပန္အလွန္ ျပစ္တင္ဆဲေရး ႀကိမ္းေမာင္း ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားသည္ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ လမ္းမမ်ားေပၚသို႔ သက္ဆင္းလာခဲ့ၿပီး လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္ အုပ္စုဖြဲ႕အႀကမ္းဖက္မႈမ်ား ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ေပၚခ်ည္ေပ်ာက္ခ်ည္ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ အပါအဝင္ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ သံုးသပ္သူမ်ားက မႏၲေလး ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္၌ ၿမိဳ႕ခံမဟုတ္သူမ်ား ပါဝင္ခဲ့ၾကၿပီး ေနာက္ကြယ္မွ စနစ္တက် ႀကိဳးကိုင္မႈမ်ား၊ အကြက္ခ် လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ား၊ စနစ္တက် ေသြးထိုးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။

ဇူလိုင္လ ၄ ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕နယ္ ခုနစ္ၿမိဳ႕နယ္၌ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုးဥပေဒပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၿပီးေနာက္ အုပ္စုဖြဲ႕ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားလည္း ၿငိမ္သက္လာခဲ့ပါသည္။ လူသတ္မႈ၊ နာက်င္ေစမႈ၊ မီး႐ိႈ႕မႈ၊ ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုမ်ား ဖ်က္ဆီးမႈ၊ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈ၊ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားေရးကို ပ်က္ျပားေစရန္ ေသြးထိုးလံႈ႕ေဆာ္မႈ၊ လက္နက္မႈႏွင့္ ရဲအက္တို႔ျဖင့္ အမႈေပါင္း (၁၉) မႈ အေရးယူႏိုင္ခဲ့ၿပီး တရားခံ ၄၉ ဦး ဖမ္းဆီးရမိကာ တရားခံရွစ္ဦးမွာ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္လ်က္ ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ က်င့္ထံုးဥပေဒပုဒ္မ ၁၄၄ အရ ထုတ္ျပန္ထားေသာအမိန္႔ကို ခ်ိဳးေဖာက္သျဖင့္ ပညာေပး၍ ခံဝန္ခ်ဳပ္ျဖင့္ ျပန္လည္ ေစလႊတ္သူ ၁၅၇ ဦးရွိၿပီး ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၈၈ အရ အေရးယူျခင္း ခံထားရသူမွာ ၁၇.၇.၂၀၁၄ ရက္ေန႔ထိ ၈၃၄ ဦး ရွိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ မႏၲေလး ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္၏ အစျပဳရာ လတ္တေလာ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ခဲ့ေသာ ‘ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးကို အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္က အဓမၼျပဳက်င့္ခဲ့သည္’ ဆိုသည့္သတင္းမွာ အမွန္တရား မဟုတ္ခဲ့ဘဲ မူးယစ္ေဆးဝါးမႈတစ္ခုႏွင့္ လူမႈေရးအရ ဆက္ႏႊယ္ေနေသာ အမ်ိဳးသမီးက နာမည္အတုျဖင့္ လီဆယ္ တိုင္ၾကားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရပါသည္။ အဆိုပါ အမ်ိဳးသမီး၏ လီဆယ္တိုင္ၾကားျခင္း ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ စစ္ေၾကာ ေဖာ္ထုတ္ခ်က္သည္ ေနာက္ထပ္ အမွန္တရားတစ္ခု ထပ္မံေပၚထြက္လာစရာ မရွိေတာ့ေသာ အဆုံးသတ္ႏွင့္ ပကတိအမွန္တရားသာ ျဖစ္ခဲ့ပါမူ လူမႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ အေလးအနက္ ျငင္းခံုေနၾကသူမ်ား၊ မႏၲေလး ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္တြင္ ေသြးဆူဆူျဖင့္ ပါဝင္မိၾကသူမ်ားမွာ ပုံျပင္ထဲက ျဗာဟၼဏထက္ ဆိုးရြားစြာ လွည့္စားခံခဲ့ၾကရၿပီဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။

ျဗာဟၼဏ၏ ဆံုး႐ႈံးမႈမွာ ဆိတ္တစ္ေကာင္မွ်သာျဖစ္ၿပီး အစားျပန္လည္ ရရွိႏိုင္ပါေသးသည္။ ကမာၻသိ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ကာ ေသြးေျမက်ခဲ့ရေသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ မ်က္ႏွာစာတြင္ မ်က္ႏွာပ်က္အရွက္ရကာ အက်ည္းတန္ခဲ့ရေသာ မႏၲေလး ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္၏ နိဂံုးခ်ဳပ္ဇာတ္သိမ္းတြင္ကား ‘မိခင္ တစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္ သားတစ္ေယာက္စီကို ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရပါသည္။ ဇနီးသည္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီအတြက္ အားကိုးအားထားျပဳရာ ခင္ပြန္းသည္ တစ္ေယာက္စီကို ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရပါသည္ (အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္ မုဆိုးမ ျဖစ္ၾကရပါသည္)။ ရင္ေသြးငယ္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီအတြက္ ဖခင္ႏွင့္ ဖခင္၏ ေမတၱာရင္ခြင္ရိပ္ကို ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရပါသည္ (ကေလးငယ္ငါးဦး အေဖမဲ့ဘဝသို႔ ေရာက္ခဲ့ရပါသည္)။ ေသဆံုးခဲ့သူ ႏွစ္ဦးႏွင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရရွိသူ တစ္ဆယ့္ေလးဦးတို႔၏ မိသားစုမ်ားအတြင္း စိုးရိမ္ေသာကေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ၊ ဆို႔နင့္ေၾကကြဲမႈေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈ ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ၊ လူမႈဘဝ ဒုကၡေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကို ခံစားရင္ဆိုင္ လိုက္ၾကရပါသည္။ အေရးယူ ဖမ္းဆီးျခင္းခံၾကရသူ တစ္ေထာင္နီးပါးတို႔မွာလည္း ကာယကံရွင္မ်ား ကိုယ္တိုင္ေရာ မိသားစုမ်ား အတြင္း၌ပါ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈမ်ား လူမႈဘဝ အက်ပ္အတည္းမ်ားကို ခံစားရင္ဆိုင္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

အမွန္တရား ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္မျပဳႏိုင္ေသးသည့္ သတင္းတစ္ခုကို အစျပဳကာ ေနာက္ကြယ္မွ စနစ္တက် ႀကိဳးကိုင္မႈမ်ား၊ အကြက္ခ် လႈံ႔ေဆာ္မႈမ်ား၊ စနစ္တက် ေသြးထိုးမႈမ်ားေၾကာင့္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ျဖစ္ပြားလာခဲ့ရေသာ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္ကို ႀကံဳခဲ့ၾကရၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ ပဋိပကၡျဖစ္စဥ္က ေပးအပ္လာေသာ လူမႈဘဝဒုကၡမ်ားကိုလည္း ခါးခါးသီးသီး ခံစားသိျမင္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရၿပီ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ပါလ်က္ ဆက္၍ဆက္၍ ယုံလြယ္မႈ ေစာၾကဦးမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ ဆက္၍ဆက္၍ ေသြးဆူဆူတံု႔ျပန္ၾကဦးမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ ဆက္၍ဆက္၍ ႀကိဳးကိုင္မႈခံေနၾကဦးမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ ဆက္၍ ဆက္၍ လႈံ႔ေဆာ္မႈ ခံေနၾကဦးမည္ ဆိုပါလွ်င္၊ ဆက္၍ဆက္၍ ေသြးထိုးမႈ ခံေနၾကဦးမည္ ဆိုပါလွ်င္ အလားတူ လူမႈဘဝဒုကၡမ်ားႏွင့္ ဆက္၍ဆက္၍ ေတြ႕ႀကံဳေနၾကရဦးမည္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ပဋိပကၡ ျဖစ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ လူမႈဘဝဒုကၡမ်ားမွ ေရွာင္ရွားႏိုင္ပါရန္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈ မရွိသည့္ ေနရာဌာနမ်ိဳးမွ ၾကားသိရေသာ မည္သည့္သတင္းကိုမဆို ယုံၾကည္မႈ မေစာမိေစဘဲ သတိႀကီးႀကီးထား၍ ေစာင့္ၾကည့္ၾကရပါမည္။ ရာဇဝတ္ျပစ္မႈႏွင့္ သက္ဆိုင္သမွ် ကိစၥရပ္မ်ားအေပၚတြင္ ဘာသာေရးကြဲျပားမႈကို အေျခခံ၍ ေသြးဆူဆူျဖင့္ တုံ႔ျပန္မႈ မျပဳမိေစရန္လည္း ဆင္ျခင္ထိန္းခ်ဳပ္ၾကရပါမည္။ ရာဇဝတ္ျပစ္မႈ မွန္သမွ်ကို တရားဥပေဒေဘာင္ အတြင္းကသာ သည္းခံေျဖရွင္းၾကရပါမည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းတို႔၏ စြမ္းရည္ထက္ျမက္မႈ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္မႈမ်ား၌ အားနည္းခ်က္ ရွိပင္ရွိေစကာမူ ျဖစ္ေပၚလာသမွ် ရာဇဝတ္ျပစ္မႈမ်ားကို တရားဥပေဒေဘာင္ အတြင္းကသာ သည္းခံေျဖရွင္းသြားၾကရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုမွ်မက လွည့္စားသည္ကို လွည့္စားသည္ဟု သိျမင္ၾကရပါမည္။ ႀကိဳးကိုင္သည္ကို ႀကိဳးကိုင္သည္ဟု သိျမင္ၾကရပါမည္။ လႈံ႕ေဆာ္သည္ကို လႈံ႕ေဆာ္သည္ဟု သိျမင္ၾကရပါမည္။ ေသြးထိုးသည္ကို ေသြးထိုးသည္ဟု သိျမင္ၾကရပါမည္။ ဆင္ျခင္တံုတရားကို အေျခခံေသာ ထိုအသိအျမင္မ်ားျဖင့္သာ ၿငိမ္းခ်မ္း၍ သဟဇာတျဖစ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ၿမိဳ႕ျပျပည္ရြာႏွင့္ လူမႈစီးပြားဘဝမ်ားကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိေစခ်င္ပါသည္။ ။


ရ႒ပါလ

၂၂၊ ၇၊ ၂၀၁၄၊ အဂၤါေန႔။
~~~~~~~~~~~~~~

http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/1384-mnlp